Zmiany obejmują wzmocnienie popularnego silnika Diesla z bezpośrednim wtryskiem 3.0 D-4D, poprawę ekonomiczności eksploatacyjnej potężnego silnika benzynowego V6 (4,0 l; 249 KM) oraz podwyższenie komfortu i usprawnienie pracy wszystkich silników z oferty Land Cruisera poprzez zmniejszenie poziomu hałasów i drgań. Bezpośrednim efektem takich działań jest wypełnienie przez wszystkie silniki europejskiej normy czystości spalin Euro 4.
Większa moc silnika Diesla D-4D
3-litrowy silnik Diesla D-4D (oznaczony jako 1KD) to jedna z najlepszych i najnowocześniejszych jednostek wysokoprężnych na świecie. Dysponując potężnym momentem obrotowym 410 Nm w pełni zasługuje on na miano "terenowego", jest bowiem w stanie pokonać każde bezdroża. Teraz osiągi LC z tym napędem są jeszcze lepsze: moc maksymalna osiąga poziom 127 kW (173 KM DIN) przy prędkości 3400 obr./min. Wzrosłą także elastyczność – maksymalny moment obrotowy jest teraz dostępny w zakresie od 1600 obr./min aż do 2 800 obr./min.
Moc silnika 3.0 D-4D wzrosła, obniżeniu natomiast uległ poziom emisji dwutlenku węgla CO2 i to w taki sposób, że silnik spełnia teraz europejskie normy czystości spalin Euro 4.
Techniczne ulepszenia i modyfikacje dokonane w tym silniku obejmują:
- Bardziej precyzyjne sterowanie zaworami regulującymi zawirowanie mieszanki w dwóch oddzielnych kanałach kolektora dolotowego. Zawory mogą przyjmować jedno z 3 położeń w zależności od warunków pracy silnika w taki sposób, aby zwiększyć moment obrotowy przy niskich prędkościach obrotowych i obniżyć emisję szkodliwych substancji w spalinach.
- Przewód bocznikujący do chłodnicy w układzie recyrkulacji spalin, co obniża emisję szkodliwych substancji w czasie zimnego rozruchu lub pracy w niskich temperaturach zewnętrznych.
- Nowy kształt przepustnicy w formie zaworu elektromagnetycznego, co objawia się jej szybką reakcją, a przez to poprawą dynamiki i komfortu jazdy oraz precyzyjnym sterowaniem układem EGR.
Poprawa ekonomiczności eksploatacyjnej silnika benzynowego V6
Obniżenie zużycia paliwa osiągnięto poprzez zastosowanie elastycznego systemu blokady przełożeń w nowoczesnej automatycznej skrzyni biegów, która wchodzi w skład wyposażenia standardowego wszystkich modeli Land Cruisera z silnikiem benzynowym V6. Rozwiązanie to zwiększa zakres pracy sprzęgła blokady biegu, ograniczając pracę z poślizgiem.
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym dla wersji 3-drzwiowej z 3-litrowym silnikiem V6 obniżyło się do 12,3 l/100 km (dla wersji 5-drzwiowej wynosi 12,4 l /100 km), natomiast emisja CO2 obniżyła się odpowiednio do 288 g/km oraz 291 g/km.
Elastyczność i płynność pracy gwarantująca komfort jazdy i radość prowadzenia
Najnowsza, druga generacja bezpośredniego wtrysku typu common-rail, niski stopień sprężania oraz precyzyjna regulacja spalania mieszanki sprawiają, że w rynkowym segmencie samochodów terenowych typu SUV jednostka napędowa 3.0 D-4D to jeden z najbardziej elastycznych silników o wyjątkowo płynnej pracy. Dodatkową zaletą podnoszącą jakość i komfort jazdy nie tylko kierowcy, ale i pasażerów jest doskonałe wyciszenie komory silnika szczególnie od strony deski rozdzielczej i kolumny kierownicy, co znacznie obniżyło poziom hałasu i drgań przenikających do wnętrza.
Wszystkie samochody Toyota Land Cruiser wyposażone są w dźwiękochłonną przednią szybę oraz izolacyjną osłonę z pianki poliuretanowej wokół komory silnikowej. Natomiast duża osłona nad chłodnicą powietrza doładowującego montowana jest nie tylko ze względów estetycznych, ale przede wszystkim w celu wytłumienia hałasów silnika.
Nowym rozwiązaniem technicznym zastosowanym przez Toyotę w modelu Land Cruiser – niezwykle istotnym dla obniżenia kosztów eksploatacyjnych - jest układ automatycznego monitorowania stanu i jakości oleju. Układ ten, po analizie parametrów oleju, sygnalizuje kierowcy konieczność wymiany oleju, co ma duży wpływ na trwałość silnika i pozwala zwiększyć odstęp między przeglądami.