W pierwszej połowie 2021 roku Toyota Camry zanotowała sprzedaż 344 745 samochodów na świecie. Wynik ten zapewnił sedanowi Toyoty pierwsze miejsce i 8,2-procentowy udział w segmencie. Camry to globalny model, szczególnie popularny w USA i Kanadzie, który od 2018 roku jest dostępny także w Europie.
Toyota Camry
Toyota Camry jest globalnym liderem segmentu aut średniej wielkości nieprzerwanie od 18 lat, tj. od 2003 roku. Pojawienie się na rynku 8. generacji spowodowało regularny wzrost sprzedaży w latach 2018 i 2019 oraz utrzymanie dobrego wyniku w roku 2020 pomimo pandemii. W całym 2020 roku Camry trafiła do 609 303 kierowców, co dało jej 7,1% udziału w segmencie.
Toyota Camry
Camry 8. generacji zadebiutowała w Polsce w 2019 roku, kiedy to średniej wielkości Toyota powróciła na nasz rynek po 14 latach przerwy. Samochód jest dostępny w Europie z napędem hybrydowym o mocy 218 KM, złożonym z silnika benzynowego 2,5 l oraz jednostki elektrycznej. Camry z tym napędem rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,3 s, zaś jego średnie zużycie paliwa wynosi od 5,3 l/100 km.
Toyota Camry
Camry została zaprojektowana na modułowej platformie GA-K z serii TNGA. Dzięki tej technologii auto ma niżej położony środek ciężkości, sztywną konstrukcję, precyzyjny układ kierowniczy i zawieszenie wielowahaczowe z tyłu, co zwiększa zarówno poziom bezpieczeństwa, jak i pewność prowadzenia. Kabina została zaprojektowana w nowoczesnym stylu i otrzymała sporo nowych technologii, w tym system multimedialny z 6 głośnikami, Android Auto™ i Apple CarPlay®, który można wzbogacić o system audio klasy premium firmy JBL, a także usługi łączności Toyota Connected Car oraz maksymalnie trzy wyświetlacze: 10-calowy kolorowy wyświetlacz Head-up Display (HUD), 7-calowy ekran między zegarami oraz 7- lub 9-calowy ekran dotykowy w konsoli centralnej. Automatyczna klimatyzacja dwu- lub trzystrefowa ma standardowo wbudowany system oczyszczania i nawilżania powietrza Nanoe™.