Toyota prezentuje nowego Yarisa GR Sport, który dołącza do wielokrotnie nagradzanej rodziny Yarisa. Do rodziny tej należą Toyota Yaris czwartej generacji, który zdobył tytuł europejskiego Samochodu Roku 2021, a także cieszący się ogromną popularnością sportowy GR Yaris, który obok wielu nagród został wyróżniony prestiżową Złotą Kierownicą 2021 w Niemczech, i zupełnie nowy crossover Yaris Cross.
Sportowa stylistyka nadwozia
Nowy Yaris GR Sport wyróżnia się specjalnym lakierem Dynamic Grey, dostępnym wyłącznie dla modeli z linii GR Sport. Lakier ten połączony z czarnym dachem i innymi czarnymi akcentami tworzy elegancką dwukolorową kompozycję. Charakterystycznym elementem w wyglądzie auta są także specjalnie opracowane 18-calowe koła o polerowanych powierzchniach z czerwonymi zdobieniami, które nawiązują do kolorystyki zespołu TOYOTA GAZOO Racing, reprezentującego Toyotę w najbardziej prestiżowych międzynarodowych rajdach i wyścigach. Przedni grill otrzymuje zupełnie nowy wzór kratki z charakterystycznym motywem „G”. Z tyłu dynamiczny charakter Yarisa GR Sport podkreśla nowy dyfuzor w kształcie litery „T”.
Wnętrze w stylu TOYOTA GAZOO Racing
Nawiązania do TOYOTA GAZOO Racing są widoczne także w kabinie. Logo GR zostało umieszczone na kierownicy, oparciach foteli, przycisku Start i na tablicy rozdzielczej.
Yaris GR Sport otrzymał w standardzie tapicerkę z ekologicznego zamszu Ultrasuede™ i podgrzewane fotele. Czerwone przeszycia są widoczne również na pokrytej perforowaną skórą kierownicy oraz na drążku zmiany biegów. Na drzwiach i bokach kabiny, a także na konsoli centralnej i kierownicy można zauważyć ekskluzywne metaliczne akcenty w stylu GR Sport.
Dwa napędy i inteligentna skrzynia biegów
Yaris GR Sport jest oferowany zarówno z superoszczędnym napędem hybrydowym opartym na silniku 1.5, którego łączna moc wynosi 116 KM, jak i z klasycznym, benzynowym silnikiem 1.5 o mocy 125 KM współpracującym z inteligentną manualną skrzynią biegów (iMT). Skrzynia ta automatycznie zwiększa obroty silnika podczas redukcji biegu, aby zapewnić płynność zmiany biegów. System iMT zapobiega szarpnięciom również podczas zmiany przełożeń na wyższe. Rozwiązanie to ułatwia także ruszanie z miejsca, które staje się bardziej płynne i dynamiczne.
Tuning zawieszenia i wzmocnione nadwozie
Zarówno przednie, jak i tylne zawieszenie Yarisa GR Sport zostało zmodyfikowane, aby zapewnić lepsze osiągi. Amortyzatory reagują szybciej przy niższych prędkościach, przyczyniając się do lepszych reakcji układu kierowniczego i większego komfortu jazdy. Tylne sprężyny zoptymalizowano pod kątem zwiększenia stabilności nadwozia oraz zapewnienia lepszej przyczepności kół podczas przyspieszania i hamowania.
W ramach prac nad Yarisem GR Sport inżynierowie Toyoty zwiększyli precyzję działania elektronicznego wspomagania kierownicy, dzięki czemu samochód szybciej reaguje na ruchy kierownicą, a prowadzenie auta jest przyjemniejsze. Bardzo sztywne nadwozie, które Yaris zawdzięcza modułowej platformie TNGA, zostało dodatkowo wzmocnione. Aerodynamika auta zyskała dzięki dodatkowym okładzinom wewnątrz nadkoli z przodu i z tyłu.
Nowy Yaris GR Sport będzie dostępny w Polsce od drugiego kwartału 2022 roku.