Obecnie Toyota rozpoczyna regularną sprzedaż auta i z tej okazji organizuje w sieci salonów Dni Otwarte od 9 do 14 maja.
Nowy model Aygo X, który w gamie Toyoty zastępuje dotychczasowego lidera segmentu A, Aygo drugiej generacji, cieszy się ogromną popularnością wśród polskich klientów. W ramach przedsprzedaży, jeszcze zanim pojawiła się możliwość jazdy próbnej, Polacy zamówili 1 005 egzemplarzy nowego modelu. Ponad trzy czwarte z nich to bogato wyposażone wersje Style, Executive i Aygo X Limited, wyróżniające się dwukolorowym nadwoziem i aluminiowymi felgami.
Aygo X Style z dwukolorowym nadwoziem
Najpopularniejsza w przedsprzedaży okazała się wersja Style, którą wybrało 42,7% nabywców. Obok czarnego dachu i tylnej części nadwozia oraz 17-calowych felg aluminiowych wyróżnia się m.in. przyciemnianymi tylnymi szybami, światłami przeciwmgielnymi, akcentami w kolorze nadwozia we wnętrzu, ciemną podsufitką oraz 8-calowym ekranem dotykowym systemu multimedialnego Toyota Touch 2. Standardowym wyposażeniem tej oraz wszystkich pozostałych wersji jest zestaw systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense generacji 2.5.
Aygo X Executive z 18-calowymi felgami i ekranem HD
Drugą najchętniej wybieraną odmianą jest wyższa od Style wersja Executive, która odpowiada za 22,7% zamówień. W tej konfiguracji samochód otrzymuje 18-calowe felgi aluminiowe, system multimedialny nowej generacji Toyota Smart Connect® z kolorowym ekranem dotykowym High Definition o przekątnej 9 cali, automatyczną klimatyzację, światła główne LED, przednie i tylne czujniki parkowania, podgrzewane fotele oraz tapicerkę z elementami skóry ekologicznej i zdobieniami w kolorze nadwozia.
Aygo X Limited z unikalną kompozycją kolorystyczną
Zamówienia na najwyższą wersję Aygo X Limited stanowiły 10,05% wszystkich egzemplarzy. Ta limitowana wersja otrzymuje specjalną trzykolorową kompozycję nadwozia, łączącą lakier Cardamom Green z Eclipse Black na dachu i tylnej części auta oraz elementy dekoracyjne w kolorze Mandarina Orange. Unikalne są także 18-calowe felgi aluminiowe w kolorze matowej czerni z pomarańczowymi wstawkami oraz tapicerka z elementami skóry naturalnej i pomarańczowymi przeszyciami. Aygo X Limited zyskuje także m.in. system bezkluczykowego dostępu do samochodu, a konfiguracja z automatyczną skrzynią biegów – także zdalne sterowanie klimatyzacją przez aplikację MyT.
Klienci Aygo X stawiają na komfort
Zainteresowanie wysokim poziomem komfortu wśród klientów, którzy wzięli udział w przedsprzedaży, jest widoczne także za sprawą dużej popularności nowej automatycznej skrzyni biegów oraz dodatkowych pakietów. W automatyczną, bezstopniową skrzynię Multidrive S jest wyposażonych 45% zamówionych samochodów, a pakiety Smart, JBL i Tech znalazły się odpowiednio w 16%, 15% i 13% aut.
Najpopularniejszymi kolorami nadwozia są Ginger Beige i Cardamom Green, które wybrało po 23% nabywców, zaś trzeci w kolejności jest lakier Chili Red pokrywający 22% zamówionych samochodów. Wszystkie trzy lakiery oraz czwarty Juniper Blue są dostępne wyłącznie w dwukolorowych kompozycjach nadwozia, a inspiracją dla nich stały się intensywne przyprawy – imbir, kardamon, chili i jałowiec.
Miejski crossover
Aygo X to nowy crossover segmentu A, zbudowany na skróconej platformie TNGA-B, znanej z modeli Yaris i Yaris Cross. Samochód wyróżnia się w segmencie rodzajem nadwozia, nową automatyczną, bezstopniową przekładnią Multidrive S, oryginalną stylistyką podkreśloną dwukolorową kompozycją oraz wyposażeniem na poziomie aut kompaktowych, w tym wyjątkowo rozbudowanym zestawem technologii bezpieczeństwa czynnego. Toyota Aygo X jest napędzana silnikiem 1.0 VVT-i o mocy 72 KM z systemem Start&Stop, który zużywa od 4,7 l/100 km i emituje od 107 g/km CO2. Niewielkie rozmiary i promień zawracania tylko 4,7 m sprawiają, że crossover doskonale sprawdzi się w mieście, a przestronne wnętrze i bagażnik o pojemności 231 l sprawiają, że jest to wygodne i praktyczne auto do jazdy na co dzień.
Aygo X jest dostępny w pięciu wersjach wyposażenia – podstawowej Active, Comfort, Style, Executive i Aygo X Limited. Do podstawowego wyposażenia auta należy komplet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense 2.5, a także m.in. system multimedialny Toyota Touch 2 z Apple CarPlay® i Android Auto™, usługi łączności Toyota Connected Car, manualna klimatyzacja, kolorowy wyświetlacz na tablicy wskaźników, elektryczne przednie szyby, elektryczne i podgrzewane lusterka, system wspomagający pokonywanie podjazdów oraz wielofunkcyjna kierownica.
Regularna sprzedaż Toyoty Aygo X już się rozpoczęła, zaś od 9 do 14 maja we wszystkich salonach Toyoty trwają Dni Otwarte, gdzie można zapoznać się bliżej z nowym modelem i odbyć jazdę próbną. Auto można obejrzeć także wirtualnie we własnym pokoju lub biurze przy pomocy specjalnej aplikacji Toyota AR Showroom. Wirtualny samochód wyświetlany w rozszerzonej rzeczywistości można skonfigurować według własnych upodobań, wybierając wersję wyposażenia, kolor nadwozia, felgi czy wykończenie wnętrza. Aplikacja Toyota AR Showroom obok Aygo X pozwala zapoznać się także z kilkoma innymi nowymi modelami, w tym Yarisem Cross i Toyotą bZ4X. Jest dostępna w Google Play i Apple Store.