Toyota RAV4 najpopularniejszym SUV-em na świecie

Toyota RAV4 najpopularniejszym SUV-em na świecie14.06.2022
Toyota RAV4 rozpoczęła bieżący rok z równie silną pozycją. W pierwszym kwartale 2022 roku RAV4 zajął pierwsze miejsce w segmencie, zdobywając 2,7-procentowy udział w rynku.

Pierwsze miejsce RAV4 w segmencie SUV na świecie to efekt sprzedaży 215 tys. egzemplarzy, co przekłada się na 2,7% udziału w rynku. Przewaga modelu Toyoty nad drugim najpopularniejszym SUV-em wynosi 55 tys. egzemplarzy i 0,7 p.p. udziału w rynku. RAV4 to pierwszy sprzedawany na świecie samochód typu Sport Utility, czyli SUV z nadwoziem samonośnym, wprowadzony na rynek w Japonii i Europie w 1994 roku. Jego łączna sprzedaż już w 2020 roku przekroczyła 10 milionów egzemplarzy, a w 2021 roku był drugim najpopularniejszym samochodem na świecie.

Toyota RAV4

Mocna pozycja RAV4 dzięki hybrydzie

Toyota RAV4 jest światowym liderem SUV-ów nieprzerwanie od 2017 roku, kiedy awansowała z drugiego miejsca zajmowanego w 2016 roku. Skok zainteresowania średniej wielkości SUV-em Toyoty to efekt wprowadzenia na rynek modelu czwartej generacji w wersji po daleko idącym faceliftingu, z którym wiązało się wejście do oferty hybrydy, zarówno z napędem na przód, jak i na cztery koła. Debiutujący w 2019 roku piąty model RAV4 otrzymał napęd hybrydowy czwartej generacji, mocniejszy i bardziej wydajny od poprzednika oraz zdolny do częstszego korzystania wyłącznie z silnika elektrycznego. Do dziś łączna sprzedaż hybrydowych wersji RAV4 przekroczyła milion egzemplarzy.

Toyota RAV4

Duży wybór zelektryfikowanych konfiguracji

Nowa Toyota RAV4 jest dostępna na rynku jako samochód benzynowy, hybrydowy oraz hybryda plug-in. Silnik benzynowy 2,0 l o mocy 173 KM sparowany z manualną lub automatyczną skrzynią może napędzać przednie koła lub obie osie za pomocą klasycznego mechanicznego napędu 4x4. RAV4 Hybrid jest napędzany układem hybrydowym opartym na silniku 2,5 l, który współpracuje z generatorem i silnikiem elektrycznym oraz automatyczną przekładnią. Napęd na cztery koła AWD-i powstaje przez dołączenie do tego układu kolejnego silnika elektrycznego przy tylnej osi. RAV4 Hybrid FWD ma moc 218 KM, zaś wersja AWD-i generuje 222 KM mocy i rozpędza się od 0 do 100 km w 8,1 s.

Toyota RAV4

Łączący cechy samochodu elektrycznego i hybrydowego RAV4 Plug-in Hybrid to samochód zdolny do pokonania 75 km w cyklu mieszanym i 98 Km w mieście, którego moc 306 KM pozwala mu przyspieszyć od 0 do 100 km w 6,0 s. Można go zamówić tylko z napędem AWD-i, który nie tylko zwiększa przyczepność na nierównej, śliskiej lub miękkiej nawierzchni, ale także ułatwia ciągnięcie przyczepy o masie do 1500 kg.

Specjalna wersja RAV4

Toyota RAV4 nie jest klasyczną terenówką na ramie, ale jej możliwości na nierównych nieutwardzonych drogach są całkiem spore. Właściwości RAV4 jako SUV-a do rekreacji w plenerze podkreśla specjalna wersja Adventure, dostępna dla RAV4 Hybrid AWD-i.

Toyota RAV4

Można ją rozpoznać po nawiązującej do terenówek stylistyce przodu z czarnymi grillem, na którego środku umieszczono znaczek Toyoty, światłach przeciwmgielnych w czarnych oprawach oraz srebrnych osłonach podwozia z przodu i z tyłu. Toyota RAV4 Adventure ma też poszerzone nadkola, 19-calowe, matowoszare felgi aluminiowe i specjalną czarną skórzaną tapicerkę z pomarańczowymi przeszyciami.

Dane opublikował portal analityczny focus2move.com.

Źródło: Toyota