Rekord hybrydowej Corolli
Corolla Hybrid przekroczyła próg 50 000 sprzedanych samochodów, po zaledwie 3,5 roku obecności na polskim rynku. Jest to pierwszy hybrydowy model marki z takim wynikiem. Od samego początku, czyli od 2019 roku Corolla zajmuje pierwsze miejsce na liście najlepiej sprzedających się hybryd Toyoty.
Już w pierwszym, niepełnym roku sprzedaży salony opuściło 10 829 Corolli Hybrid – był to pierwszy raz, kiedy jakakolwiek hybryda Toyoty uzyskała roczny wynik powyżej 10 tys. egzemplarzy. W pełnym zawirowań 2020 roku klienci Toyoty kupili 10 433 hybrydowe Corolle, a rok później padł rekord 16 925 aut. W 2022 roku Corolla Hybrid trafiła do klientów w liczbie 12 258 egzemplarzy. Łączna liczba egzemplarzy sprzedanych do końca grudnia 2022 roku wyniosła 50 445 aut.
Corolla Hybrid – optymalne auto flotowe
Spośród ponad 12 000 hybrydowych Corolli sprzedanych w 2022 roku 84% było wyposażonych w 122-konny napęd z silnikiem 1.8, zaś układ Hybrid Dynamic Force 2.0 o mocy 184 KM otrzymało pozostałe 16% egzemplarzy.
75% samochodów trafiło do flot dużych firm. Małe firmy kupiły 15% Corolli Hybrid, zaś osoby prywatne 10% aut. Klienci sięgający po ten model zazwyczaj wybierali nadwozie Sedan lub TS Kombi (odpowiednio 46% i 41%), zaś 13% zakupów dotyczyło odmiany Hatchback.
Najpopularniejszą wersją wyposażenia była druga w kolejności wersja Comfort. Konfigurację tę wybrano dla 78% sprzedanych egzemplarzy, a 65% z nich miało dodatkowo pakiet Tech. Podstawowa wersja Active odpowiadała za 10% sprzedaży hybrydowej Corolli. 7% całkowitej sprzedaży stanowiły Corolle Hybrid GR SPORT, z czego 52% otrzymało dodatkowy pakiet Dynamic. Wersja Executive to 4% sprzedaży, ale 48% z tych aut zostało doposażonych pakietem VIP.
Wyjątkowo zróżnicowana oferta Corolli Hybrid w Europie
Hybrydowa Corolla zadebiutowała w pierwszej połowie 2019 roku wraz z 12. generacją modelu, która na europejskim rynku zastąpiła zarówno poprzednią Corollę, jak i Aurisa. Corolla 11. generacji była oferowana z nadwoziem sedan i konwencjonalnymi silnikami, zaś Auris był dostępny jako hatchback i kombi, a jego najpopularniejszą wersją napędową był układ hybrydowy 1.8 o mocy 136 KM.
Aktualna Corolla powstała na platformie TNGA-C i otrzymała napęd hybrydowy czwartej generacji, który również został zaprojektowany w modułowej architekturze TNGA. Globalnie oferowany jest wyjątkowo oszczędny układ oparty na silniku 1.8 o łącznej mocy 122 KM. W Europie Toyota poszła o krok dalej i proponuje klientom dwa układy hybrydowe do wyboru – obok hybrydy 1.8, także dynamiczny Hybrid Synergy Drive 2.0, którego łączna moc 184 KM zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,9 s.
Corolla liderem światowego rynku
Napędy hybrydowe to jeszcze jeden atut światowego bestsellera i najpopularniejszego samochodu w historii motoryzacji. Produkowana od ponad pół wieku Corolla trafiła już do ponad 50 milionów kierowców. Najnowsza, 12. generacja Corolli nie tylko jest najlepiej sprzedającym się samochodem na świecie, ale jej globalna sprzedaż utrzymuje się powyżej miliona egzemplarzy rocznie. Od 2021 roku kompaktowa Toyota zajmuje pozycję lidera rynku także w Polsce. W ubiegłym roku klienci marki zarejestrowali 21 371 egzemplarzy modelu.