Limitowana Toyota Aygo X UNDERCOVER

Limitowana Toyota Aygo X UNDERCOVER03.03.2023
Premiera Aygo X UNDERCOVER odbyła się na pokazie kolekcji UNDERCOVER Fall 2023 podczas Tygodnia Mody w Paryżu. Jego sprzedaż na świecie zostanie ograniczona do 5 000 egzemplarzy.

Toyota i znany japoński projektant mody, Jun Takahashi, założyciel marki UNDERCOVER, stworzyli wspólnie wyjątkową limitowaną edycję modelu Toyota Aygo X. Nowa wersja miejskiego crossovera jest inspirowana bezkompromisowym, przełamującym stereotypy stylem Takahashiego.

Premiera Aygo X UNDERCOVER odbyła się na pokazie kolekcji UNDERCOVER Fall 2023 podczas Tygodnia Mody w Paryżu. Jego sprzedaż na świecie zostanie ograniczona do 5 000 egzemplarzy.

Nowe Aygo X UNDERCOVER odzwierciedla koncepcję projektowania Juna Takahashiego, który stawia na nonkonformizm, eksperymentalność i łamanie stereotypów. Kompozycja kolorystyczna nadwozia to unikalne połączenie dwóch tonacji szarości z akcentami w odcieniu koralowym.

Aygo X UNDERCOVER

Elementy te znajdziemy na zderzakach, czarnych aluminiowych felgach 18“ oraz we wnętrzu. Kabina wyróżnia się tapicerkami z logotypem UNDERCOVER i dywanikami o specjalnym wzorze z monogramem. Wsiadając do samochodu, po bokach dachu można zauważyć ozdobne elementy z hasłem CHAOS / BALANCE.

Samochód stylizowany według najnowszych trendów zostanie wyprodukowany w liczbie 5 000 aut. We wspólnym projekcie Toyoty i UNDERCOVER spotykają się dwa światy: motoryzacji i mody. Kampania reklamowa związana z premierą samochodu osadzona jest w fikcyjnym świecie, który łączy charakter dwóch miast-ikon: Paryża i Tokio.

To miasto, w którym rzeczywistość wirtualna przenika się z fizyczną, a elegancja paryskiej dzielnicy Le Marais spotyka się z undergroundową kulturą dzielnicy Harajuku.

Aygo X UNDERCOVER

„To było moje pierwsze doświadczenie w pracy nad samochodem. Prestiż i innowacyjność Toyoty mówią same za siebie, dlatego współpraca z nią miała dla mnie szczególne znaczenie” – zapewnił Jun Takahashi.

„Najbardziej ekscytujące dla mnie jest łączenie dwóch przeciwstawnych elementów czy zjawisk. W projektowaniu samochodów zarówno materiały, jak i sposób nadawania kolorów całkowicie się różnią od tego, z czym mam do czynienia w świecie mody. Inspiracją dla mnie w tym projekcie były miejskie widoki oraz efekty kolorystyczne które można zaobserwować w nowoczesnym mieście. Codziennie jeżdżę samochodem po Tokio i widzę, jakie znaczenie może mieć kolor”.

Odkąd Aygo po raz pierwszy pojawiło się na rynku w 2005 roku, jest nie tylko najbardziej przystępnym samochodem Toyoty w Europie, ale jednocześnie zwraca uwagę młodzieńczym, stylowym charakterem.

Aygo X UNDERCOVER

Te cechy przyciągnęły do Toyoty wielu nowych, świadomych stylu klientów. Zmieniając typ nadwozia z hatchbacka na crossovera, europejscy styliści Toyoty otworzyli przed kierowcami Aygo X nowe możliwości wyrażenia własnej indywidualności, zwiększając jednocześnie jego walory praktyczne.

Większe wymiary i nadwozie crossovera z wyjątkowo dużymi kołami (17 lub 18 cali) idealnie wpisują się w upodobania nowego pokolenia kierowców. Samochód jest przy tym równie zwrotny jak poprzednik, choć jest o 235 mm dłuższy, o 125 mm szerszy i ma o 90 mm większy rozstaw osi.

„Byliśmy pewni, że UNDERCOVER jeszcze bardziej podkreśli wyjątkowy charakter Aygo X. Projekt Juna Takahashiego pokazuje, w jaki sposób język mody można przełożyć na zupełnie inny środek wyrazu – stylistykę samochodu. Jun pokazał nam zupełnie nowy sposób patrzenia na kolorystykę i wniósł do projektu oryginalne pomysły, jak wykorzystać detale, aby stworzyć coś interesującego i nieoczekiwanego” – podsumował Tadao Mori, szef działu stylistyki Toyota Motor Europe.
Aygo X UNDERCOVER

Źródło: Toyota