Auto swoim wyglądem nawiązuje do poprzednika, ma ulepszone hamulce i zawieszenie. Powstanie jedynie 200 egzemplarzy jubileuszowej Toyoty GR86, które będą dostępne wyłącznie na rynku japońskim.
Toyota AE86 była produkowana w latach 1983-1987. Ten kompaktowy samochód oparty na piątej generacji Corolli napędzał silnik o pojemności 1.6 litra o mocy 130 KM. Niska masa własna i napęd na tylną oś sprawiły, że Toyota AE86 stała się obiektem kultu u miłośników driftu i przez lata była bazą do budowy wyczynowych samochodów sportowych.
Zaprezentowana w 2022 roku Toyota GR86 kontynuuje najlepsze tradycje swojego legendarnego poprzednika. Samochód ma nadwozie coupe, napęd na tylną oś oraz wolnossący silnik typu bokser o pojemności 2,4 l, który wytwarza 234 KM mocy oraz 250 Nm momentu obrotowego. Auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,3 sekundy w wersji z manualną skrzynią biegów i osiąga maksymalną prędkość 226 km/h.
Dzięki niskiej masie własnej (od 1264 kg), niemal idealnemu wyważeniu (stosunek mas wynosi 53:47) oraz nisko położonemu środkowi ciężkości auto doskonale się prowadzi i daje kierowcy mnóstwo przyjemności w trakcie jazdy. To jeden z ostatnich samochodów sportowych o tak klasycznej charakterystyce. Zainteresowanie autem było ogromne, a wszystkie przewidziane na polski rynek egzemplarze zamówiono w zaledwie 35 sekund.
Limitowana wersja 40th Anniversary Limited
Z okazji 40-lecia wprowadzenia na rynek Toyoty AE86 w Japonii zaprezentowano specjalną wersję Toyoty GR86 40th Anniversary Limited, która swoim wyglądem nawiązuje do legendarnego poprzednika. Auto można zamówić wyłącznie w kolorze czerwonym lub białym ze specjalnymi naklejkami bocznymi, co jest bezpośrednim nawiązaniem do barw oryginalnej AE86.
Specjalne oznaczenia wyszyte na zagłówkach nawiązują do przeszłości podkreślając 40. rocznicę produkcji poprzednika. Wersja limitowana cechuje się również czarnymi klamkami, spojlerem w tej samej barwie i 18-calowymi felgami w metalicznym szarym kolorze. Wentylowane hamulce tarczowe Brembo z czerwonymi zaciskami skracają drogę hamowania, a amortyzatory SACHS (ZF) poprawiają prowadzenie.
To prawdziwie kolekcjonerska wersja Toyoty GR86 – na rynku japońskim dostępnych będzie zaledwie 200 egzemplarzy. Klienci zainteresowani zakupem będą musieli najpierw wziąć udział w losowaniu. Cena pojazdu z manualna skrzynią biegów to 3,8 mln jenów, a za auto z automatyczną skrzynią biegów trzeba zapłacić 3,9 mln jenów. Pierwsze auta dotrą do klientów w lutym 2024 roku. Limitowana wersja Toyoty GR86 nie będzie dostępna na polskim rynku.