Toyota Land Cruiser 250 to najnowsza generacja modelu, który w ciągu ostatnich 70 lat stał się wzorem samochodu terenowego. Dzięki nowej platformie GA-F i konstrukcji ramowej nowy Land Cruiser jest prawdziwą terenówką. Nadwozie zaprojektowano zgodnie z hasłem „Powrót do korzeni”, łącząc wspaniałą historię Land Cruisera z najnowszymi trendami. Mocna i wyrazista stylistyka nawiązuje do niezawodności i najwyższej jakości tego modelu.
Toyota Land Cruiser - stały napęd 4x4
Nowy Land Cruiser to nadal prawdziwy samochód terenowy z klasycznym, stałym napędem na cztery koła. Konstrukcja wału napędowego została dopracowana pod kątem trwałości oraz cichszej pracy. Zmodyfikowano również centralny mechanizmy różnicowy o ograniczonym poślizgu typu Torsen, który został zoptymalizowany pod kątem osiągów i wpływu na zużycie paliwa. Zapewnia to równowagę pomiędzy przyczepnością w terenie a stabilnością na drodze.
Nowa blokada mechanizmu różnicowego oparta o elektrozawór zapewnia o 85% szybszą reakcję (około 0,15 s). Nowy reduktor radzi sobie z większym momentem obrotowym, jest trwalszy i mniej podatny na korozję. Nowy przełącznik wyboru trybu pracy reduktora H4 lub L4 oraz nowe przełączniki blokady dyferencjału znajdują się na konsoli środkowej obok dźwigni zmiany biegów.
Nowego Land Cruisera napędza czterocylindrowy rzędowy silnik o pojemności 2755 cm3, który ma 204 KM/150 kW mocy i jest połączony z nową, 8-biegową automatyczną skrzynią biegów Direct Shift. Dzięki maksymalnemu momentowi obrotowemu 500 Nm auto może holować przyczepę o masie do 3500 kg.
Nowa konstrukcja i przeprojektowane zawieszenie nowej Toyoty Land Cruiser
Nowy Land Cruiser ma, tak jak jego poprzednicy, doskonałe właściwości terenowe, łącząc sprawdzone przez lata rozwiązania z najnowszymi technologiami. Samochód zapewnia też komfort w codziennym użytkowaniu, także w ruchu miejskim. Land Cruiserem łatwo się manewruje, kierowca ma doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach, a auto daje dużą przyjemność z prowadzenia.
Land Cruiser to cały czas prawdziwy samochód terenowy za sprawą konstrukcji opartej na ramie, której możliwości zwiększa zastosowanie nowej platformy GA-F. Dzięki temu auto jest znacznie bardziej wytrzymałe i sztywne.
W przednim zawieszeniu zastosowano nowy, niezależny układ podwójnych wahaczy ze zwiększonym skokiem, uzyskując wysoką przyczepność i zdolność do jazdy w terenie. Lżejsze i jednocześnie bardziej sztywne elementy tylnego zawieszania zapewniają jego płynną i liniową charakterystykę pracy. Zwiększony skok poprawia sprawność w trudnym terenie zapobiegając odrywaniu się tylnego koła od nawierzchni.
Technologiczne wsparcie w terenie
Auto jest pełne nowoczesnych technologii ułatwiających poruszanie się w terenie. Nowy Land Cruiser jest pierwszą Toyotą, w której zastosowano system rozłączania przedniego stabilizatora (SDM), co przekłada się na większe zdolności terenowe oraz większy komfort na drogach. To także pierwsza generacja w historii, w której jest elektryczne wspomaganie kierownicy, co pozwoliło na rozszerzenie liczby systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Toyota Safety Sense.
Land Cruiser jest wyposażony w system Multi-Terrain Select (MTS), który dostosowuje pracę układu kierowniczego, hamulcowego i napędu do różnych typów nawierzchni w terenie. Nowością jest tryb Auto, w którym kierowca nie musi zmieniać ustawień w trakcie jazdy.
Z kolei monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (PVM) Land Cruisera zapewnia pełny obraz obszaru wokół pojazdu, a wykorzystując system Multi-Terrain Monitor (MTM) wyświetla także obraz pod pojazdem, co ułatwia precyzyjne manewrowanie w trudnym terenie.
Nowego Land Cruisera wyposażono także w najnowszy pakiet systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Toyota T-MATE, które pomagają uniknąć zderzenia lub zminimalizować jego skutki.