Osoby zainteresowane zakupem kultowego hot-hatcha wciąż mogą zamówić jedną z ostatnich sztuk dostępnych u dealerów Toyoty.
Toyota GR Yaris uważana jest za jeden z najbardziej udanych sportowych modeli w historii marki. Kultowy hot-hatch przeszedł szereg modyfikacji, które pozwoliły na zwiększenie osiągów oraz poprawę właściwości jezdnych auta o rajdowym rodowodzie i napędzie na cztery koła GR FOUR.
GR Yaris z 2024 roku produkcji zyskał nową wersję turbodoładowanego, trzycylindrowego silnika, który teraz ma większą moc (280 KM) i wyższy moment obrotowy (390 Nm), a także otrzymał nową, ośmiobiegową skrzynię automatyczną, która charakteryzuje się ultraszybkimi zmianami przełożeń. Do lepszych osiągów silnika dostosowano też skrzynię manualną o sześciu biegach.
Nowy GR Yaris ma udoskonalone podwozie, a zawieszenie dostrojono, by zapewniało doskonałą przyczepność pracując w ekstremalnych warunkach. Dostosowano też ustawienia sprężyn oraz wzmocniono przednie amortyzatory. Do podstawowego wyposażenia zostały włączone najważniejsze elementy pakietu Sport – dodatkowa chłodnica, intercooler z instalacją natrysku wody oraz zmodyfikowany wlot powietrza.
Wyraźne zmiany przeszło też wnętrze. W kabinie zmodyfikowano pozycję za kierownicą, by była jeszcze bardziej sportowa, a przed kierowcą jest zaprojektowany od nowa kokpit, który przypomina wyczynowe auta z rajdów czy wyścigów. Standardem w GR Yarisie są też cyfrowe zegary. O sportowy charakter GR Yarisa dbają 18-calowe felgi aluminiowe, sportowe fotele GR, dach wykonany z kompozytów z włóknem węglowym (CFRP), aluminiowe nakładki na pedały i nakładki progowe, bezramkowe drzwi czy czerwone zaciski hamulców.
Pierwsze egzemplarze nowej odsłony kultowego hot-hatcha dotarły już do Polski i wkrótce GR Yarisy trafią do swoich właścicieli. U dealerów wciąż można zamawiać nową Toyotę GR Yaris. Samochód ze skrzynią manualną kosztuje od 214 900 zł, a ze skrzynią automatyczną GAZOO Racing Direct od 225 900 zł. Liczba wciąż dostępnych egzemplarzy jest ograniczona.