MotoNews.pl

VW i TOYOTA definiują miejskie auto przyszłości

VW i TOYOTA definiują miejskie auto przyszłości19.09.2007
Który samochód można nazwać symbolem tegorocznej wystawy we Frankfurcie? Biorąc pod uwagę niemal obsesyjne skupienie się na ekologii w tym roku tytuł ten należy się chyba wspólnie dwóm z najmniejszych modeli koncepcyjnych ...

...o najkrótszych nazwach: Volkswagenowi Up! i Toyocie iQ.

VW i TOYOTA definiują miejskie auto przyszłości 1 Te dwa niewielkie samochody być może reprezentują typ aut miejskich, które w następnej dekadzie zdominują nasz rynek. To nie zabawki lecz autentyczne, czteroosobowe pojazdy odznaczające się dużą ekonomicznością w zużyciu paliwa i niską emisją spalin.

Toyota już sięgnęła po rekordy w niskiej emisji zanieczyszczeń dzięki Priusowi z napędem hybrydowym , a wydaje się, że IQ (jeszcze jako koncept, ale z pewnością wejdzie on do produkcji) będzie wyposażony w tę samą technologię lub system hybrydowy nowej generacji, nad którym pracuje obecnie Toyota. System ten umożliwia ładowanie samochodu przez podłączenie go do zwykłego gniazdka elektrycznego.

IQ ma zaledwie 2.98 m długości – o 56 cm mniej od Fiata 500 i tylko 28 cm więcej od Smarta. Jednak przestrzeń we wnętrzu kabiny jest niemal taka sama jak w Yarisie. "W zeszłym roku zapotrzebowanie na małe samochody w Europie zwiększyło się o 20% w skali roku, co wskazuje na to, że rozwój niewielkich pojazdów służy chłonnemu i wciąż rosnącemu rynkowi" – powiedział Thierry Dombreval, Wiceprezes i Dyrektor Generalny Toyota Motor Marketing Europe.

VW i TOYOTA definiują miejskie auto przyszłości 2 Volkswagen Up! Jest nieco dłuższy (ma 3.45m), lecz wciąż znacznie krótszy od najmłodszego dziecka VW - Foxa. Stworzony przez szefa projektantów Volkswagena, Waltera da Silvę, wejdzie do produkcji w 2009 roku. Jego cena w Europie ma być relatywnie niska i wynosić ok. 6 000 euro. VW zapowiada, że trzycylindrowy silnik IQ będzie zużywał ok. 3.4 l paliwa na 100 km.

Koncern ma nadzieję, że IQ stanie się jego ikoną, a biorąc pod uwagę coraz większą wrażliwość ekologiczną europejskich kierowców istnieje szansa, że osiągnie wynik podobny do sukcesu Garbusa czy Golfa.

Źródło: Newspress
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata