...przejechała odcinek z Osaki do Tokio.
Dzisiejszy test drogowy, część programu testowego modelu FCHV na drogach publicznych, rozpoczął się przed budynkiem prefektury w Osace, następnie auto podróżowało drogami ekspresowymi Meishin, Tomei i stołeczną drogą ekspresową do Tokio, gdzie zatrzymało się przed centrum rozrywki Mega Web – w sumie pokonało więc ok. 560 km. Podczas podróży w pojeździe była uruchomiona klimatyzacja i ani razu nie zatrzymywał się on na kolejne tankowanie.
Toyota FCHV zużyła podczas testu o 25% mniej paliwa od poprzednich wersji, a to dzięki modernizacji ogniw paliwowych stworzonych przez TMC i ulepszeniom w systemie kontroli, zarządzającym pracą ogniw i ładowaniem/rozładowywaniem baterii. Nowa wersja FCHV wyposażona jest także w wytrzymujące duże ciśnienie baki na wodór, które mogą pomieścić niemal dwukrotnie więcej wodoru od tych, zastosowanych w poprzednim modelu FCHV. Poprawki pozwalają na przejechanie ok. 750 km po jednokrotnym zatankowaniu.
Oprócz pracy nad obniżeniem kosztów i ulepszeniem metod przechowywania wodoru oraz innymi kwestiami technicznymi Toyota bierze także pod uwagę potrzebę zapewnienia odpowiedniej infrastruktury dla tego typu aut oraz inne problemy o dużym znaczeniu społecznym. Dlatego koncern aktywnie współpracuje z japońskim rządem, firmami energetycznymi i innymi instytucjami przy programie popularyzacji pojazdów napędzanych ogniwami paliwowymi.