Crown Hybrid Concept wymiarami przypomina Lexusa LS w wersji sedan. Posiada napęd na tylną oś i wyposażono go w hybrydową jednostkę napędową THS II, z lepszymi parametrami związanymi z płynnym przyspieszeniem, ekonomicznością zużycia paliwa i niską emisją CO2.
Koncept posiada także wyświetlacz sterowany cienkowarstwowymi tranzystorami o aktywnej matrycy TFT LCD, który przekazuje kierowcy szereg informacji w bardziej przejrzysty i łatwiejszy do zrozumienia sposób.
Kolejną nowinką jest VDIM (Vehicle Dynamics Integrated Management - zintegrowany układ stabilizacji ruchu pojazdu) koordynujący działanie układów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo czynne i zapewniający optymalną równowagę między napędem, układem kierowniczym a układem hamulcowym. Pojazd otrzymał także 10 poduszek powietrznych typu SRS.
Głównymi rynkami zbytu dla Crown Hybrid mają być Japonia i Chiny.