Wkrótce do salonów sprzedaży trafi najnowsza odmiana znanej i lubianej Toyoty RAV4. Auto poddane zostało dość poważnemu face-liftingowi, który objął zarówno nadwozie jak i wnętrze. Masywna karoseria wyposażona została m.in. w nową atrapę chłodnicy, bardzo duże, efektowne reflektory i oczywiście zmienione, szerokie zderzaki.
Główny efekt zmian to przede wszystkim znacznie bardziej dojrzały, dynamiczny wygląd. Karoseria tego rekreacyjnego pojazdu występuje w odmianie trzy- i pięciodrzwiowej, które różnią się linią boczną. Rozstaw osi mniejszej odmiany wzrósł teraz do 228 centymetrów w większej do 249. Powiększenie samochodu wpłynęło korzystnie na obszerność jego wnętrza. Zostało ono ponadto tak przekonstruowane aby zapewniać jak najlepszą wygodę jadącym, zadbano w nim o odpowiednią ilość skrytek, półek i praktycznych uchwytów. Wzrosła także pojemność bagażnika oraz jego funkcjonalność. Mają na nią wpływ m.in. nowe tylne siedzenia , które składają się z dwóch jednakowych części. Obie części można niezależnie przesuwać, składać a nawet demontować. Możliwa jest także regulacja pochylenia oparć tylnych.
Niejednego użytkownika zaskoczy zapewne wyciszenie wnętrza Toyoty oraz jej nowa deska rozdzielcza. Jest ona zaprojektowana w typowo sportowym stylu, który podkreślają: trzy okrągłe wskaźniki z białymi tarczami i chromowanymi obwódkami oraz kierownica o interesującym kształcie. Kokpit został oczywiście wykonany zgodnie z zasadami ergonomii, więc jego obsługa nie stwarza kłopotów a nawet jest przyjemna.
Źródło napędu stanowią dwa silniki: 1,8 VVTi o mocy 125 KM i momencie 161 Nm oraz 2,0VVTi, który dysponuje 150-koniami mechanicznymi i 192 Nm momentu obrotowego. Motory te wyposażono w układ zmiennych faz rozrządu z dwoma wałkami umieszczonymi w głowicy i czterema zaworami przypadającymi na każdy z cylindrów. Rav 4 w wersji 1800 zużywa przeciętnie 7,5 litra paliwa i rozwija prędkość maksymalną 175 km. Odmiana dwulitrowa jest szybsza o 10 kilometrów a na przejechanie dystansu 100 km potrzebuje niecałych 9-litrów. Mocniejsza jednostka może przenosić napęd na wszystkie cztery koła za pośrednictwem 5-stopniowej przekładni manualnej lub 4-biegowego automatu.
Skrzynia współpracująca ze słabszym silnikiem starowana jest tylko ręcznie i pośredniczy w napędzaniu wyłącznie przedniej osi. Ponadto w przeciwieństwie do 2,0 montuje się ją tylko w trzydrzwiowych Toyotach. Zawieszenie kół przednich stanowią kolumny McPersona, stabilizator i amortyzatory gazowe. Tył wyposażono w poprzeczne wahacze ze stabilizatorem oraz sprężyny śrubowe i amortyzatory.