Na targach IAA we Frankfurcie pokazano po raz pierwszy na świecie nowa Toyotę Corollę.
Nowa Corolla została stworzona specjalnie na potrzeby rynku europejskiego. Twórcy w europejskim centrum designu Toyoty, na południu Francji zaprojektowali samochód, który optycznie i jakościowo dostosowany jest do wymagań rynku europejskiego. To, co się przede wszystkim rzuca w oczy to futurystyczny wygląd z nowymi elementami wspólnymi dla całej rodziny Toyoty.
We wnętrzu oczekuje na nas przyszłość: w niektórych typach wyposażenia nad konsolą środkową znajduje się bowiem centralny monitor działający w technologii "touch screen", który służy m.in. do sterowania systemem audio i jego kontroli, oraz wyświetlania informacji o nim, stanowi także system nawigacyjny dla DVD. Corolla, jako nowość w swojej klasie, posiada znane już z Lexusa wskaźniki Optitron, w których najważniejsze informacje są wyświetlane na desce rozdzielczej.
Projektanci postawili sobie za cel polepszenie komfortu jazdy w porównaniu z modelem poprzednim. Dodatkowym plusem wyposażenia jest elektroniczny program stabilizacyjny VSC (Vehicle Stability Control) oraz asystent hamowania, w jakie wyposażono nową Corollę.
Pod maską także poczujemy powiew nowości. Do wyboru klientom przedstawiono dwa turbodiesle D-4D z wtryskiem bezpośrednim common rail oraz 3 silniki benzynowe o pojemnościach od 1,4 do 1,8 l ze zmiennym sterowaniem zaworami. Topowym motorem jest zastosowany w sportowym modelu Corolla TS 1,8-litrowy napęd VVTL-i. Jest on łączony z sześciobiegową sportową skrzynią.
Zaraz po wprowadzeniu na rynek na początku 2002 r Corolla oferowana będzie w wersji trzy- i pięciodrzwiowej, jako kombi i limuzyna oraz po raz pierwszy także jako kompaktowa limuzyna Corolla Verso.