Od tego czasu na całym świecie sprzedano ponad milion egzemplarzy pierwszej i drugiej generacji modelu.
Teraz czerpiąc ze zdobytego doświadczenia, Toyota wprowadza na rynek auto, nie tyle rewolucyjne, co mocno dopracowane.
Nową generację Priusa oparto na nowej płycie podłogowej, która zapewnia lepsze prowadzenie się auta, a także większe bezpieczeństwo i stabilność. Kształt nadwozia uległ zmianom mającym na celu wyostrzenie jego linii i nadaniu mu bardziej agresywnego wyglądu, ale także poprawę aerodynamiki.
Wiele uwagi poświęcono również samemu przepływowi powietrza pod podwoziem. Efektem tych prac są mniejsze zawirowania powietrza, a także niższy poziom hałasu we wnętrzu w czasie jazdy, większa stabilność pojazdu i mniejsze zużycie paliwa. Największym osiągnięciem tych wszystkich modyfikacji aerodynamicznych jest jednak uzyskany współczynnik oporu powietrza (Cx), który wynosi jedyne 0,25 - to obecnie najniższa wartość wśród samochodów wielkoseryjnych.
Wnętrze uległo nieco większym modyfikacjom niż samo nadwozie. Dokonane zmiany polepszyły jego ergonomię i wniosły sporo świeżego powiewu w jego stylistyce. Z kolei dzięki przemodelowaniu dachu, pasażerowie tylnej kanapy uzyskali więcej miejsca nad głową. [AKAPIT} Od strony mechanicznej również zaszły pewne zmiany. Układ Hybrid Synergy Drive dopracowano i lepiej rozłożono, dzięki czemu jest on wydajniejszy i zajmuje mniej miejsca, a to zapewnia większe oszczędności paliwowe i przestrzeń bagażową. Jako, że Prius to auto hybrydowe, nie można zapomnieć o jego podwójnej naturze napędowej.
I tak pod maską zawitał nowy, większy silnik spalinowy o pojemności 1.8-litra (poprzednio 1.5-litra), który zapewnia moc 98 KM (poprzednio 76 KM).
Zmianom poddano także silnik elektryczny, który dysponuje teraz wyższą mocą wynoszącą 80 KM (poprzednio 67 KM). W sumie układ tych dwóch źródeł napędu daje moc 134 KM (poprzednio 110 KM), co pozwala w ciągu ok. 10 s osiągnąć prędkość 100 km/h.
Nowy Prius to również więcej droższych, ale lżejszych materiałów, takich jak choćby aluminium, wykorzystanych do jego budowy. A to zapewnia kolejne, tak istotne w autach hybrydowych, oszczędności w zużyciu paliwa.
Premiera nowej Toyoty Prius w specyfikacji europejskiej odbędzie się na najbliższym Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie.