Wyglądem Toyota Verso wpisuje się w nową linię stylistyczną wyznaczoną przez najnowszą, trzecią generację modelu Avensis. Współczynnik oporu powietrza jakim może pochwalić się nowy minivan japońskiej marki, wynosi Cx=0,295, co zapewnia mu jedną z czołowych pozycji w tej kategorii, w segmencie kompaktowych MPV. Dzięki zwiększonemu rozstawowi osi wnętrze auta oferuje sporo przestrzeni, a udoskonalony system składanych pięciu, pojedynczych siedzeń drugiego i trzeciego rzędu, o nazwie Easy Flat-7, pozwala na swobodne kształtowanie przedziału pasażerskiego oraz bagażowego, tak by w razie konieczności umożliwić przewóz nawet siedmiu osób. Dlatego też szczególną uwagę przy opracowywaniu wnętrza nowego modelu przywiązano do zwiększenia przestrzeni i zapewnienia odpowiedniego komfortu w tylnej części kabiny.
Wprowadzenie programu Toyota Optimal Drive do gamy silnikowej Verso, poskutkowało zwiększeniem mocy jednostek napędowych nawet o 20 procent oraz zmniejszeniem zużycia paliwa i emisji CO2 nawet o 12 procent - w porównaniu do obecnej Toyoty Corolli Verso. Wiadomo już, że debiut nowego modelu na rynku brytyjskim nastąpi wiosną tego roku, gdzie samochód będzie początkowo oferowany z czterema jednostkami napędowymi. Benzynowe silniki 1.6 i 1.8 Valvematic standardowo będą współpracować z ręczną, 6-stopniową skrzynią biegów, a w przypadku jednostki napędowej 1.8-litra, opcjonalnie z bezstopniową skrzynią biegów Toyoty o nazwie Multidrive S. Dla miłośników silników wysokoprężnych japoński producent przewidział odświeżony silnik 2.0 D-4D, a także 2.2 D-CAT o mocy 150 KM, sprzężony z automatyczną, 6-stopniową skrzynią biegów, który dołączy do oferty handlowej później tego roku. By zapewnić jak najlepszą dynamikę prowadzenia się, zmniejszyć przechyły nadwozia, poprawić stabilność auta i jednocześnie zwiększyć komfort podróżowania, zwiększono rozstaw osi i kół, a także całkowicie zmieniono geometrię zawieszenia.
Nowa Toyota Verso została zaprojektowana z myślą o tym, aby zapewnić jak najlepszy poziom bezpieczeństwa nie tylko pasażerom, ale również pieszym podczas kolizji, a tym samym zebrać jak najlepsze noty, w niezależnych testach zderzeniowych przeprowadzanych przez Euro NCAP - podobnie jak udało się to ostatnio nowym Avensisowi i iQ. I tak za bezpieczeństwo bierne pasażerów standardowo będzie odpowiadać komplet poduszek powietrznych, a w tym kurtyn, które zapewnią ochronę także dla pasażerów trzeciego rzędu siedzeń. Z kolei za bezpieczeństwo czynne odpowiadać będzie system stabilizacji toru jazdy VSC+ (odpowiednik ESP), który znajdzie się w wyposażeniu standardowym każdej wersji Toyoty Verso.