Według redakcji to właśnie „w salonach Toyoty obsługują najlepiej”. Test został przeprowadzony już po raz szósty. Ankieterzy odwiedzili 315 salonów różnych marek. W ramach tego badania ocenie poddano 21 stacji dealerskich Toyoty (z łącznej liczby 62 autoryzowanych przedstawicieli tej marki w Polsce) zliczając punkty w trzech głównych kategoriach: organizacji salonu, jakości obsługi oraz jeździe próbnej.
Toyota uzyskała łączny wynik 153,24 punktu zdecydowanie wygrywając klasyfikację importerów nowych aut. Najwyższe cząstkowe oceny przyznano sieci za: miejsca parkingowe przed salonami, wygląd budynków, jasny i zrozumiały język sprzedawców podczas prezentacji auta (pytania dotyczyły modeli Yaris, Auris i Avensis). Wysoko oceniono także zachowanie sprzedawców podczas jazd próbnych.
W podsumowaniu testu redakcja „Auto-Świata” zauważyła, iż „czołowe miejsca zajęły te firmy, które i w latach ubiegłych wypadały najlepiej. To pokazuje, że (…) firmy, które mają dobre procedury, szkolą pracowników i nastawione są na jak najlepszą obsługę klientów, odnoszą sukces”.
Także szczegółowy ranking stacji dealerskich nie pozostawił złudzeń. W pierwszej dziesiątce znalazło się aż 4 reprezentantów Toyoty (Rybnik, Warszawa – Chodzeń, Olsztyn i Szczecin), a stacja z Rybnika uzyskała najwyższy wynik spośród wszystkich 315 przebadanych dealerów (wynik 195 pkt na 200 możliwych)! Jednocześnie żadna z poddawanych ocenie stacji nie osiągnęła wyniku gorszego niż 115 punktów (u niektórych konkurentów zdarzały się salony z wynikami poniżej 80 punktów). To pokazuje jak wyrównany poziom reprezentuje cała sieć.
Bardzo cieszy nas tak wysoka ocena wystawiona przez wiodący tygodnik motoryzacyjny w Polsce – komentuje Witold Nowicki, dyrektor handlowy Toyota Motor Poland. Nasza marka od początku swojej działalności podkreśla wagę przywiązywaną do najwyższej jakości obsługi Klienta. Jego dobro i zadowolenie jest dla nas najwyższym celem, często stawianym przed rankingami liczby sprzedanych aut. Wierzymy, że łącząc ten element z wysoką jakością wykonania naszych aut będziemy mogli liczyć na coraz większe zaufanie dla naszej marki wśród kolejnych pokoleń polskich klientów.
Zgodnie z tą filozofią Toyota Motor Poland kładzie ogromny nacisk na jakość i zakres szkoleń. Od kilku lat działa 6-osobowy zespół trenerów w ramach Akademii Toyoty. Weryfikacji poddawana jest sukcesywnie praktycznie cała sieć. W zeszłym roku przeprowadzono szkolenia dla 500 sprzedawców (z łącznej liczby oscylującej wokół 650 osób). Tylko systematyczne i rzetelne pogłębianie wiedzy oraz podkreślanie roli Klienta może zagwarantować nam wysoki poziom obsługi w całej sieci – podsumowuje dyr. Nowicki.