Największy europejski zlot fanów Land Cruisera

Największy europejski zlot fanów Land Cruisera24.09.2009
Land Cruiser jest od dziesięcioleci synonimem przygody, niezniszczalności i najwyższej jakości spod znaku Toyoty. To niezastąpiony kompan dla setek tysięcy użytkowników. Nic dziwnego, że model ten ma liczne fankluby w wielu zakątkach naszego globu.

Nie brakuje ich również w Europie, czego najlepszym dowodem był zlot miłośników terenówek spod znaku Toyoty w Niemczech. Na terenie toru motocrossowego w miasteczku Buseck niedaleko Frankfurtu n/Menem mogliśmy odnaleźć ponad 650 różnej maści Land Cruiserów, głównie z Niemiec. Nie zabrakło jednak przedstawicieli innych krajów - Belgii, Holandii, Luxemburga, Francji, Wielkiej Brytanii, Austrii, Węgier, Czech czy Polski.

W ciągu trzech weekendowych dni września fani kultowej terenówki Toyoty wymieniali się doświadczeniami, dokazywali na zaimprowizowanym torze off-road, podziwiali odrestaurowane z dużym pietyzmem modele z lat 60-tych i 70-tych. Nie zabrakło także „jeżdżących domów”, czyli off-roadowych wersji popularnych kamperów. Najdroższe wersje, wycenione przez specjalistyczne firmy od tego typu zabudowy na ponad 100 tys. euro, wykorzystywały podwozie Land Cruisera V8.

Buschtaxi Treffen to coroczna impreza organizowana przez Alexa Wolhfarta, założyciela internetowej platformy Buschtaxi.net. Prywatnie fan i posiadacz kilku Land Cruiserów, Alex od prawie 10 lat kształtuje scenę „toyotową” w Europie. Pierwszy zlot odbył się w 2001 roku i skupił ok. 30 załóg. Potem liczba osób wzrastała lawinowo, aby osiągnąć aktualny poziom.

W tym roku przyjechała także spora grupa fanów z Polski. Uczestnicy, skupieni m.in. w klubie Toyota Land Cruiser Owners Club, stworzyli kolorowe obozowisko, najładniejsze na całej imprezie.

Obecnie w polskich salonach możemy nabyć klasyczny model Land Cruisera serii J12 (popularnie nazywany w wersji 5-drzwiowej „sto dwudziestką”). Samochód cieszy się dużym uznaniem wśród fanów off-roadu. Szczególnie często wybierana jest wersja wyposażona w 3-litrowy silnik Diesla o mocy 171 KM, współpracujący z automatyczną skrzynią biegów. Mniej popularny, głównie ze względu na znaczny apetyt, jest 4-litrowy silnik benzynowy V6.

Źródło: Toyota