...w Międzynarodowym Centrum Ekspozycyjnym Makuhari Messe w prefekturze Chiba. TMC postrzega targi motoryzacyjne jako możliwość przedstawienia szerszej publiczności najnowszych rozwiązań motoryzacyjnych i na przestrzeni lat wielokrotnie prezentowała szeroką gamę samochodów koncepcyjnych i przełomowych technologii.
W tym roku Toyota kontynuuje na swoim stoisku temat przewodni z zeszłorocznego Tokyo Motor Show: "Harmonious Drive - A New Tomorrow for People and the Planet". Temat ten jest wyrazem poświęcenia w tworzeniu samochodów z silną osobowością, ale żyjących w harmonii ze społeczeństwem.
Na stoisku Toyoty zaprezentowany zostanie kompaktowy samochód sportowy z tylnym napędem zapewniający przyjemność z jazdy, jak również radość z posiadania - takimi cechami powinien dysponować każdy samochód. Na stoisku zostaną również zaprezentowane przyjazne dla środowiska prototypy, między innymi pojazd typu plug-in (plug-in hybrid vehicles - PHV), który jest uznawany obecnie za najlepsze rozwiązanie w efektywny sposób rozwiązujący problem emisji CO2 i dywersyfikację źródeł energii. Na stoisku przedstawiony zostanie także samochód elektryczny ( electric vehicle, w skrócie EV), doskonały do podróży na krótkich dystansach.
Pojazdy Toyoty, które zostaną zaprezentowane na 41 Tokyo Motor Show:
1. FT-86 Concept (przyszła Toyota 86). Kompaktowy samochód sportowy z napędem na tylną oś;
2. Prius Plug-In Hybrid Concept. Hybryda typu plug-in;
3. FT-EV II (przyszła Toyota typu EV II). Miejski samochód elektryczny;
4. TF109. Bolid formuły 1;
Podczas Tokyo Motor Show, TMC zaprezentuje także wirtualnie swoje samochody koncepcyjne, wykorzystując platformę Toyota Metapolis, która jest japońską stroną internetową prezentującą wirtualne miasto. Start wirtualnego pokazu jest zaplanowany na 21 października.
Prototyp FT-86 (światowa premiera)
Prototyp FT-86 (“86” wymawiane jako “hachi roku”) TO kompaktowy samochód sportowy z napędem na tylną oś, zapewniający przyjemność z jazdy oraz emocje. Projekt daje kierowcy większą kontrolę nad pojazdem, podczas gdy lekkość nadwozia i nisko położony środek ciężkości zapewniają przyczepność właściwą dla samochodów sportowych. Moc i ekologiczny charakter zapewnia dwulitrowy silnik typu boxer i ultralekkie nadwozie. Polakierowano je na jaskrawy, czerwony kolor z odrobiną niebieskiego. Wnętrze wyrażaja nowoczesny styl, a zbudowano je z wykorzystaniem materiałów odnawialnych.
Prototyp Prius Plug-In Hybrid (premiera japońska)
Prototypowa hybryda Prius Plug-In, pierwsza Toyota posiadająca baterie litowo-jonowe jest oparta na Priusie trzeciej generacji. Akumulatory mogą być naładowane z zewnętrznego źródła zasilania, takiego jak domowy garaż. Pojazd może pracować z naładowanymi bądź rozładowanymi bateriami, więc nie jest zależny od infrastruktury elektrycznej. Poprzez lepsze wykorzystanie systemu elektrycznego (doładowanie z zewnątrz), pojazd ma lepszą całkowitą wydajność energetyczną niż konwencjonalna hybryda benzynowo-elektryczna, a dzięki obniżeniu zużycia paliw pochodzenia mineralnego zmniejszona jest emisja CO2 i zanieczyszczenie atmosfery. Celem jest osiągniecie wydajności paliwowej na poziomie powyżej 55 km/ jeden litr lub więcej, emisji CO2 na poziomie maksimum 42 g/km lub mniej oraz zasięgu powyżej 20km na napędzie elektrycznym lub więcej na w pełni naładowanych akumulatorach. Przybliżony czas ładowania baterii to 180 minut przy napięciu 100V oraz 100 minut na napięciu 200V.
FT-EV II (światowa premiera)
FT-EV II jest elektrycznym pojazdem kompaktowym zaprojektowanym do krótkich dystansów i jest oparty na przyszłościowej idei mobilnego społeczeństwa, w którym pojazdy elektryczne są powszechnym środkiem transportu przystosowanym do konkretnych zadań z uwzględnieniem potrzebnej energii i infrastruktury energetycznej. Wyjątkowe nadwozie jest bardziej kompaktowe niż ultra kompaktowy "iQ". Zaprojektowano je z myślą o wyjątkowej widoczności w przód i w tył, co zapewniają między innymi tylne lampy zbudowane z zastosowaniem nowatorskich diod LED. Elektryczne, przesuwające się drzwi po obu stronach sprawdzą się szczególnie w ciasnej strefie miejskiej. Pojazd może rozwijać prędkość do ponad 100 km/h.
Zasięg baterii to powyżej 90km na w pełni naładowanych akumulatorach. Wyjątkowo ciche i komfortowe podróżowanie z płynnym przyspieszeniem zapewnia opracowana w TMC technologia kontroli silnika systemu elektrycznego.
Toyota FT-EV II na naszym fotoblogu.
TF109. Bolid formuły 1
Znakami rozpoznawczymi TF109 są aerodynamika i wysoce niezawodny silnik. Toyota opracowała bolid, którego konstrukcja łączy osiem lat doświadczeń w wyścigach Formuły 1 z najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi i niezachwianym dążeniem do zwycięstwa.