Dzień później zawodnicy staną na starcie pierwszego, blisko 700-kilometrowego odcinka maratonu.
Team Toyota Terratrek Competition już od kilku dni przebywa w Buenos Aires, natomiast samochód i sprzęt załogi TTC dotarł do Ameryki Południowej tuż przed świętami Bożego Narodzenia na pokładzie transportowca Grande Brazile. Statek pod koniec listopada wypłynął z Hawru z 500 autami rajdowymi i ciężarówkami serwisowymi na pokładzie. Po rozładunku w porcie Delta Dock w Zarate, mieście oddalonym o ok. 100 km od stolicy Argentyny, Land Cruiser TTC został zaparkowany w parc ferme.
- Odliczamy już dni i godziny do rozpoczęcia rajdu; mówi Aleksander Sachanbiński, kierowca i lider Toyota Terratrek Competition. - Zanim jednak wyruszymy w trasę, czeka nas jeszcze załatwienie ostatnich formalności. 29 grudnia w centrum targowym La Rural w Buenos Aires rozpoczęły się kontrole techniczne, które zakończą się w Sylwestra. W Nowy Rok staniemy na honorowym starcie rajdu. Uroczysta prezentacja samochodów odbędzie się pod El Obelisco de Buenos Aires, monumentalnym pomniku na Plaza de la República w samym centrum stolicy Argentyny.
2 stycznia 2010 r., w pierwszym dniu zawodów, samochody przejadą odcinek o długości 684 km (OS: 251 km) z Buenos Aires do Cordoby u podnóża gór Sierra de Córdoba. - Ruszymy na północny zachód Niziną La Platy, później zaczną się pierwsze podjazdy przedgórza Andów; mówi Arkadiusz Rabiega, pilot. - W pierwszym etapie najciekawiej zapowiada się trasa przez Dolinę Calamuchita na południe od Cordoby. Odcinek ten jest częścią argentyńskiej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata FIA.
Załoga Toyota Terratrek Competition pojedzie w rajdzie Dakar 2010 w międzynarodowym zespole Toyota France Competition. Francusko-polsko-portugalski team złożony z 7 samochodów rajdowych będzie wspierany przez 12 mechaników w 3 ciężarówkach serwisowych. Land Cruiser TTC będzie opatrzony numerem 368.