...przeciwdziałającym blokowaniu hamulców (ABS). Działanie to podyktowane jest zgłaszanym przez kierowców uczuciem nierównomiernego działania hamulca podczas długiego, spokojnego hamowania na wyboistej lub śliskiej nawierzchni, kiedy uruchamia się ABS. Poprawka obejmuje zmianę oprogramowania zawartego w sterowniku elektronicznym pojazdu (Electronic Control Unit, ECU) zarządzającego systemem ABS w celu poprawienia czasu reakcji i ogólnej czułości systemu na poślizg kół. Procedura zajmuje około 40 minut i wykonywana jest za pomocą standardowego wyposażenia używanego do testowania pojazdów przez wszystkich autoryzowanych dealerów Toyoty.
Do chwili obecnej nie odnotowano w Europie żadnych wypadków związanych z tym problemem. Usterką nie są objęte żadne inne sprzedawane w Europie pojazdy marki Toyota lub Lexus.
„Sprzedaż Priusa trzeciej generacji rozpoczniemy w polskich salonach Toyoty dopiero wiosną tego roku i wszystkie samochody będą pozbawione tej niedogodności. Dlatego obecna akcja serwisowa nie dotyczy naszej sieci dealerskiej” – uspokaja Paul Van der Burgh, wiceprezes Toyota Motor Poland (TMPL). „Sama modyfikacja dotyczy korekty oprogramowania. Wprowadzone zmiany nie będą odczuwalne podczas codziennej jazdy (czas reakcji układu hamulcowego ulegnie zmianie o dziesiąte części sekundy), jednak pomimo znikomości występowania tego zjawiska zdecydowaliśmy się, w trosce o zaufanie naszych Klientów, wprowadzić tego typu akcję prewencyjną na poziomie Europy” – podkreśla Van Der Burgh.