Modyfikacje są wynikiem wszechstronnego badania poziomu satysfakcji klienta przeprowadzonego przez Toyotę, wyznaczającego kierunek prac projektantów i konstruktorów nowej wersji modelu. Zasada "Kaizen", ciągłego usprawniania i ulepszania oferowanych produktów jest jednym z filarów polityki Toyoty.
Model zadebiutuje w czerwcu tego roku, na rynki poszczególnych krajów będzie wprowadzany od początku do końca miesiąca. Oczekiwana wielkość sprzedaży Corolli w Europie w roku bieżącym to 175.000 sztuk (bez Corolli Verso), z czego ponad 66.000 stanowić będzie nowy model. Klienci będą mogli dokonać wyboru spośród sześciu wersji wyposażenia: Terra, Dynamic (bazującej na wersji Terra), Luna, Sol, Prestige i T Sport.
Nowy silnik wysokoprężny 1.4 90 KM D-4D
Toyota Corolla zaproponuje swoim użytkownikom nowy silnik wysokoprężny 1.4 90 KM D-4D, pochodną silnika montowanego w Toyocie Yaris. Nowy silnik zastąpi jednostkę 2.0 90KM D-4D.
Silnik, w który wyposażona zostanie nowa Corolla, różni się od jednostki Yaris 51 elementami, których wprowadzenie zaowocuje wyższymi osiągami auta i niższym poziomem emisji szkodliwych spalin. Moc jednostki jest wyższa (90 KM w porównaniu z 75 KM Yarisa), wyższy także jest jej moment obrotowy (190 Nm zamiast 170 Nm). Nowy silnik odpowiadać będzie normom czystości spalin EURO IV.
Dzięki wprowadzeniu nowego pakietu redukującego hałasy górnej osłonie silnika, osłonie głowicy silnika, bocznym osłonom bloku silnika, osłonie miski olejowej i izolacji turbosprężarki, Corolla charakteryzować się będzie niższym poziomem hałasu i drgań i zapewni bardziej komfortową jazdę.
Nowy silnik dostępny jest w połączeniu z 5-stopniową mechaniczną skrzynią biegów z funkcją automatycznej zmiany przełożeń M-MT (Multi-mode Manual Transmission). Elektronicznie sterowana przekładnia wraz z automatycznym sprzęgłem (brak pedału sprzęgła) oferuje trzy tryby jazdy, zależnie od upodobań kierowcy: tryb automatyczny dla jazdy zwykłej i sportowej (E i Es), tryb manualny (biegi zmieniane są przez kierowcę operującego dźwignią sekwencyjnej zmiany biegów). Przekładnia M-MT przyczynia się do bardziej ekonomicznego zużycia paliwa i zmniejszonej zawartości CO2 w spalinach o 2% niższej w porównaniu ze skrzynią manualną.
Wyposażona w silnik 1.4 90KM D-4D Corolla osiąga prędkość maksymalną 180 km/h i rozpędza się do 100 km/h w 13.3 sek (14.5 w przypadku M-MT). Zużycie paliwa w europejskim cyklu mieszanym to 4.8 l/100 km (4.7 w przypadku M-MT), a zawartość CO2 to 127 g/km lub 125 g/km w przypadku M-MT. Corolla może być także wyposażona w silnik 2.0 116 KM D-4D, spełniający standardy EURO IV, z nowymi wlotami powietrza redukującymi hałas i bardziej wydajną chłodnicą powietrza(intercoolerem).
Innymi silnikami proponowanymi przez Toyotę w Corolli są: 1.4 97 KM VVT-i, 1.6 110 KM VVT-i oraz 1.8 192 KM VVTL-i. Wszystkie wersje z manualną przekładnią gwarantują bardziej precyzyjną zmianę biegów.
Wyższy poziom bezpieczeństwa
Nowa Corolla zapewnia swoim użytkownikom wyższy poziom bezpieczeństwa. Wersje wyposażenia Sol, Prestige i TS oferują system stabilizacji toru jazdy VSC (Vehicle Stability Control). Elektrochromatyczne wewnętrzne lusterko wsteczne i wycieraczki reagujące na deszcz należą do standardowego wyposażenia wersji Luna, Sol, Prestige i TS. We wszystkich wersjach wyposażenia zamontowano większe boczne lusterka wsteczne.
Dla większego bezpieczeństwa zastosowano przednie dwufazowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera. Przednia poduszka pasażera może zostać dezaktywowana kluczykiem z boku panelu instrumentów. We wszystkich wersjach, oprócz wersji Terra zamontowano boczne kurtyny powietrzne.
Nową Corollę wyposażono w dwufazowy system przypominający o zapięciu pasów kierowcy i pasażera siedzącego z przodu. System wykorzystuje diodę świetlną oraz dwufazowy brzęczyk wzmagający intensywność dźwięku w przypadku dalszego niezapięcia pasów.
Zmieniony T Sport i nowa wersja Dynamic
Najbardziej interesująca wersja Corolli, T Sport, została przeprojektowana. Model jest bardziej dynamiczny, luksusowy i atrakcyjny stylistycznie.
Zmieniono wygląd zewnętrzny: zderzak przedni z szerokimi wlotami powietrza i światła przeciwmgielne. Przednie i tylne spojlery progi boczne sprawiają, że auto wydaje się bardziej agresywne. Płaska płyta podwoziowa przyczynia się do zwiększenia stabilności jazdy przy większych prędkościach.
Dźwignia zmiany biegów i koło kierownicy wykończone są czerwoną skórą ze stebnowaniem, sportowe fotele pokryte szarą tapicerką z czerwonymi akcentami zapewniają doskonałe trzymanie pasażerów. Dodatki kolorystyczne, aluminiowe pedały, podpórka na stopę, przypominające włókno węglowe tabliczki z logiem T Sport na drzwiach podkreślają indywidualność modelu. Wskaźniki główne są białe, otoczone metaliczną obwódką i podświetlane na czerwono.
Przekonstruowano zawieszenie przednie i tylne; po raz pierwszy w Corolli zastosowano w nim nowy typ amortyzatorów – rozpórek między kolumnami. Mechanizm pochłaniający drgania połączony z lewą i prawą podporą zwiększa sztywność podwozia i gwarantuje wyższy komfort jazdy. Odpowiednio przystosowane nowe sprężyny, amortyzatory, ograniczniki i drążki stabilizacyjne oraz obniżenie podwozia o 20 mm zapewniają wyższą dynamikę jazdy. Po raz pierwszy w tylnych amortyzatorach Corolli T Sport zamontowano sprężyny rykoszetowe; przy pokonywaniu zakrętów ciągną pojazd we właściwym kierunku i stabilizują tor jego jazdy.
Bardziej precyzyjny jest układ kierowniczy. W porównaniu z innymi wersjami Corolli T Sport ma bliższe zestopniowanie biegów. Ilość obrotów (od zamknięcia do zamknięcia) zmniejszona została z 3,5 do 3,2. Do kierowców szukających samochodu bardziej sportowego, ale nieco tańszego od T Sport, adresowana jest wersja Dynamic oparta na opcji wyposażeniowej Terra. Powinna spodobać się zwłaszcza młodszym kierowcom. Corolla Dynamic oferuje nowy, ciekawy wzór kołpaków, ospojlerowanie boczne i tylne, elektrycznie sterowane lusterka boczne w kolorze nadwozia. We wnętrzu charakterystyczne są niebieskie akcenty kolorystyczne i podobne do wersji T Sport dodatki wykonane z materiału przypominającego włókno węglowe.
Modyfikacja nadwozia
Zmienił się wygląd zewnętrzny Corolli; model wygląda bardziej nowocześnie i masywnie. Dodatkowo wprowadzone detale podkreślają przynależność do rodziny Toyoty i upodabniają Corollę do innych modeli marki.
Przeprojektowano przód Hatchbacka. Wyróżniającymi go elementami są łezkowaty kształt świateł i wybrzuszenie przedłużone na kratkę wlotu powietrza chłodnicy zaczerpnięte z Corolli Verso. Z tyłu zastosowano potężniejszy zderzak z poziomą szczeliną. Światła tylne są czerwone z dwoma białymi cylindrami. W wersji Sedan i Wagon wprowadzono inny grill, który upodabnia te wersje do Toyoty Avensis.
Wyższy standard
W kabinie nowej Corolli zamontowano elementy podnoszące standard pojazdu. Materiały wykończeniowe zaprojektowane zostały w europejskim studiu designerskim Toyoty ED2. Regulowana w dwóch płaszczyznach, przeprojektowana kierownica wygląda bardziej nowocześnie i zapewnia wyższy poziom bezpieczeństwa. Dla wygody kierowcy zamontowano na niej przyciski systemu audio. Do opcji wyposażeniowej Terra dodano zdalne sterowanie centralnego zamka, podświetlany schowek główny, podgrzewane boczne lusterka oraz boczne poduszki oraz szersze lakierowane listwy boczne. Wyposażenie standardowe dla modeli w wersji Prestige obejmuje elektrycznie otwierany szyberdach i tempomat.
Nowa Corolla może być wyposażona w system nawigacji satelitarnej najnowszej generacji, najbardziej zaawansowany technologicznie w klasie. W porównaniu z poprzednią wersją dodano bądź zmodyfikowano niektóre elementy, takie jak RDS-TMC (Radio Data System – Traffic Message Channel) zbierający informacje o ruchu drogowym i wybierający optymalną drogę dojazdu. System dostępny jest na rynkach duńskim, niemieckim, holenderskim, szwedzkim i brytyjskim.
W wersjach z silnikiem Diesla i T Sport zmniejszono znacznie poziom hałasu docierającego do wnętrza pojazdu przez zamontowanie szyby akustycznej, takiej samej, jak w Corolli Verso. W porównaniu z tradycyjną szybą, trzywarstwowe szkło pochłania znacznie więcej dźwięków, zwłaszcza w niskich zakresach częstotliwości.