...i dotyczy rozwoju technologii elektrycznych. Można próbować wysnuć wniosek, iż Toyota zawiodła się na dotychczasowych kooperantach, jednak zapewne nie ta kwestia stanowi podstawę współpracy. Toyota była jednym z pierwszych producentów, którzy docenili napęd hybrydowy. Sprzedając od 1997 roku 2,5 mln hybryd na całym świecie, firma ta wytyczyła nowy kierunek, który dziś staje się codziennością dla innych marek. Tym samym, Toyota chcąc podtrzymać pozycję lidera nowoczesnych technologii, w obliczu kryzysu swojego wizerunku zdecydowała się na współpracę z Tesla Motors.
Osiągnięcia kalifornijskiej firmy nie są może imponujące z punktu widzenia sprzedaży (1000 egzemplarzy elektrycznego roadstera), jednak technologicznie firma Elona Muska wytycza nowe standardy w dziedzinie napędów przyszłości, jakimi z pewnością staną się silniki elektryczne połączone z ogniwami paliwowymi. Współpraca tych dwóch firm może więc zaowocować dzięki połączeniu genialnej myśli technicznej z możliwościami i kapitałem międzynarodowej korporacji.