Tegoroczne wyniki były zaskakujące nawet dla organizatorów: najbardziej oszczędna załoga (red. Robert Bielecki i red. Wojciech Drzewiecki) spaliła 3,3 litra benzyny na odcinku ponad 400 km. Najsłabszy wynik z tej grupy to zaledwie 3,9 litra (zgodny z danymi producenta dotyczącymi średniego spalania w cyklu mieszanym).
Jak widać uzyskanie Priusem 3 wartości deklarowanych w fabrycznych folderach nie jest wielkim problemem. W czasie Eko-Challenge-u przeprowadzono także eksperyment – redaktorska załoga Wojciech Majewski/Marcin Stanisławski pokonała pierwsze 200 km rajdu z prędkością do 75 km/h uzyskując średnie spalanie - 3,7 litra. Drugą część (kolejne 200 km) przejechała zwiększając maksymalną prędkość do 95 km/h. Uzyskany wynik był nadal taki sam – 3,7 l/100 km. To pokazuje potencjał nowej generacji napędu hybrydowego – tam gdzie Prius 2 notował już wyraźny wzrost zużycia paliwa, najnowszy Prius nadal oszczędza.
Prius 3 potrafi jednak nie tylko spalać śladowe ilości paliwa podczas nieśpiesznego przemierzania dużych odległości, ale także wykazuje się zaskakująco dobrymi właściwościami jezdnymi w ekstremalnych próbach sprawnościowych. Mogliśmy się o tym przekonać podczas testu dynamicznego zorganizowanego w przerwie eko rajdu Toyoty na płycie lotniska w Sochaczewie, w którym przedstawiciel naszej redakcji wywalczył drugi najlepszy czas przejazdu spośród wszystkich dziennikarzy biorących udział w Eko-Challenge III.