...odnotował w okresie od kwietnia do czerwca stratę w wysokości 77,8 mld jenów. W tym roku, w tym samym okresie rozliczeniowym zysk netto koncernu wyniósł 190 mld jenów, co w przeliczeniu na dolary daje sumę 2,2 mld.
Toyota osiągnęła takie rezultaty dzięki odpowiedniej polityce kryzysowej. Koncern zmniejszył koszty produkcji i wykorzystał wzrost sprzedaży na rynku w USA. Aktualnie poza Europą, Toyota odnotowała wzrost sprzedaży na wszystkich innych kontynentach. Jednak wcale nie oznacza to, iż Toyota najgorsze ma za sobą.
Japoński producent zamierza eksportować około 60% wyprodukowanych w Japonii pojazdów. To więcej niż konkurencja z Hondy i Nissana. Mimo tego, iż aktualne kwartalne prognozy mogą wydawać się optymistyczne, to jednak chwiejny amerykański rynek i umacniający się jen mogą doprowadzić do zmniejszenia się zysków z eksportu. Nie wiadomo jak taka sytuacja wpłynie ostatecznie na roczne wyniki Toyoty. Tym bardziej, że firma nadal zmaga się z wizerunkowymi i finansowymi problemami, związanymi z akcjami naprawczymi.