...lecz także stworzyć takie pojazd. W ten sposób we współpracy z Toyotą powstał projekt: 4Runner Backcountry. Specjalna wersja 4Runnera to samowystarczalna platforma do eksploracji dzikich ostępów, dzięki której weekendowi poszukiwacze przygód będą mogli odkryć dawno zatarte ścieżki i miejsca dawno zapomniane przez ludzi.
Wprowadzone modyfikacje miały podkreślić charakterystyczny styl 4Runnera, lecz nie zatrzeć jego indywidualności i pozwolić zachować odpowiedni poziom komfortu, również podczas codziennego użytkowania.
Zaczęto od układu zawieszenia OME (Old Manu Emu) z wyjątkowo trwałymi sprężynami i amortyzatorami OME NitroCharger Sport – 4Runner został uniesiony o około 5 cm. W ten sposób zwiększył się prześwit między podwoziem a nawierzchnią drogi, ładowność pojazdu oraz można było zamontować w nim opony P285/70R17 Falken WildPeak A/T i pokryte teflonem obręcze ATX Mojave o wymiarach 17x 8. W sumie 4Runner Backcountry jest zawieszony o niecałe 8 cm wyżej od standardowego modelu.
By umożliwić przyszłym właścicielom samotne podróże w dziczy i zabezpieczyć przed utknięciem w trudnym terenie do fabrycznej blokady tylnego dyferencjału dodano pneumatyczną blokadę przedniego dyferencjału ARB Air Locker. Gdyby to nie wystarczyło kierowca ma także pod ręką wyciągarkę Warn XD9000 zamontowaną na przednim zderzaku ARB Deluxe Bull Bar.
Na nim umieszczono także dwa off-roadowe reflektory KC HiLiTES HID 6 x 9.
Żadna ekspedycja nie uda się, jeśli nie zadbamy o odpowiedni zapas sprzętu i wyposażenia. Dlatego na dachu 4Runnera Backcountry zamontowano stalowe relingi ARB, na których umieszczono worek z namiotem. Na relingach znajdują się także cztery off-roadowe reflektory KC HiLiTES 5×7 skierowane ku przodowi i dwa 2 x 6 skierowane ku tyłowi. Wspólnie z tymi na zderzaku potrafią rozświetlić najciemniejszą noc w kompletnej głuszy.
EVO Manufacturing przygotowało specjalny uchwyt na dodatkowy kanister z paliwem, dzięki czemu można było przesunąć oponę zapasową spod pojazdu na jego tył. Uwolniono w ten sposób przestrzeń na zamontowanie dodatkowego, 50-litrowego zbiornika na wodę z elektryczną pompą, którego można używać w roli prysznica lub zmywaka na naczynia.
EVO Manufacturing przygotowało także zestaw mocnych, stalowych progów, które zabezpieczają nadwozie 4Runnera przed uszkodzeniem na trudnych trasach.
We wnętrzu 4Runnera Backcountry kierowcę powita m.in. CB radio i nawigacja marki Garmin, ułatwiające odnalezienie się w terenie. Poza tym 4Runner Backcountry posiada pokładowy system pompowania opon i lodówkę, w której można przechowywać jedzenie. Wygląda na to, że właściciel 4Runnera Backcountry bez trudu poradziłby sobie nawet w najdzikszej dziczy.