ilka miesięcy temu japoński koncern rozpoczął współpracę z Tesla Motors, firmą specjalizująca się w napędach elektrycznych. Zadaniem Tesli było zbudowanie stosownego napędu dla modelu RAV4 EV.
Wstępna partia elektrycznych Toyot została ograniczona do zaledwie 35 sztuk. Toyota chce na wstępie stworzyć pokazową flotę pojazdów, którą podda testom technicznym i konsumenckim. Wersja produkcyjna powinna się pojawić w roku 2012, jednak koncern nie udziela żadnych dokładniejszych informacji, co będzie działo się dalej z projektem.
Elektryczna RAV4 mimo tego, iż jest o prawie 100 kg cięższa od standardowej wersji z silnikiem V6, rozpędza się do 100 km/h w ok.7 sekund, czyli tak samo szybko, jak jej benzynowy odpowiednik.
Zasięg będzie wynosił ok.160 km. RAV4 EV ma nieco zmodyfikowany przód i tył, a we wnętrzu została zmieniona deska rozdzielcza. Mimo zastosowania zestawu baterii, samochód ma taką samą ładowność jak wersja z napędem tradycyjnym. Toyota twierdzi, że z zewnątrz RAV4 EV zostanie pokryta rozpoznawalnym i wyjątkowym kolorem, jednak nie precyzuje jaki to kolor.
Flota demonstracyjna będzie powstawała w zakładach Toyoty w Cambridge (Ontario), a elektryczne komponenty w zakładach Tesli w Palo Alto (Kalifornia). Nie wiadomo, w której fabryce będzie odbywał się montaż elektrycznych podzespołów. Poza pracami nad elektryczną odmianą modelu RAV4, Toyota dalej pracuje nad swoim programem pojazdów hybrydowych. Koncern już zapowiedział serię 7 nowych hybryd do 2012 roku, a także odmianę Priusa z możliwością doładowywania z sieci.