...tego pojazdu z napędem elektrycznym, które w przyszłym roku zostaną wykorzystane w celach demonstracyjnych i testowych. RAV4 EV w wersji produkcyjnej ma się pojawić w 2012 roku. Toyota planuje, że samochód będzie mógł się pochwalić zasięgiem do 100 mil (160 km) w rzeczywistych warunkach drogowych.
Zespół projektantów z centrum technicznego Toyota Motor Engineering and Manufacturing North America (TEMA) w Michigan posłużył się aktualną wersją RAV4, dodając nowy napęd oraz parę kosmetycznych zmian w wyglądzie. Za stworzenie odpowiednich baterii odpowiedzialna była firma Tesla.
Mimo, że demonstracyjny pojazd pokazany w Los Angeles waży o około 100 kg więcej niż standardowa wersja RAV4 z silnikiem V6, to zgodnie z zapewnieniami Toyoty będzie się rozpędzać od 0 do 100 km/h w porównywalnym czasie. Dodatkowy ciężar wymagał jednak dostosowania głównych komponentów i przemyślenia na nowo sposobu, w jaki rozłożona jest waga samochodu. By zwiększyć stabilność pojazdu trzeba było przemieścić nieco elementy zawieszenia i układu sterowniczego.
Pokazowy model Toyoty jest obecnie testowany z baterią litowo-jonową o pojemności ponad 30 kWh. Jednak producent nie podjął jeszcze decyzji dotyczącej tego, jaką moc będzie mieć ostatecznie bateria w produkcie finalnym, a co za tym idzie nieznana jest również cena Toyoty RAV4 EV 2012. Nie wiadomo jeszcze także do końca, gdzie będzie ona produkowana
Wygląd RAV4 EV został delikatnie zmieniony dzięki nowemu zderzakowi przedniemu, kratce atrapy chłodnicy, nowym światłom przeciwmgielnym i reflektorom oraz specjalnym plakietkom z literami EV. We wnętrzu znajdziemy specjalne obicia foteli i multimedialne wyświetlacze wskaźników. Po zamontowaniu napędu elektrycznego nie uległa zmianie pojemność bagażnika.
Toyota zapowiedziała również, że wraz z pojawieniem się na rynku modelu RAV4 EV w 2012 roku do sprzedaży wejdzie także Prius PHV (hybryda tylu „plug-in” ) i mały pojazd elektryczny o niewielkim zasięgu, który ma zaspokoić potrzeby klientów dojeżdżających do pracy w warunkach miejskich. W 2015 roku (lub wcześniej) na kluczowych rynkach pojawi się pierwsza komercyjna wersja pojazdu z wodorowym ogniwem paliwowym. Do końca przyszłego roku Toyota ma zamiar dodać do swojego portfolio siedem nowych modeli z napędem hybrydowym (w tym nowe generacje już znanych modeli).