...odbyła się bowiem w 2005 roku. Trzecia generacja Vitza/Yarisa odznacza się bardziej ekspresyjną stylistyką, która na pewno spodoba się Europejczykom, jednak pod maską nie dokonano rewolucji.
Pojazd opiera się zasadniczo na tej samej platformie, choć nieco ją rozciągnięto (o ok. 10 cm) i podwyższono o ok. 5 cm. Dzięki temu zwiększyła się przestrzeń we wnętrzu kabiny, zwłaszcza w jej tylnej części.
Producent zadbał również o bardziej ekonomiczne zużycie paliwa. Udoskonalono dostępne dotychczas silniki o pojemności 1,3 i 1,5 l i wprowadzono system start/stop.
Najmocniejszy, sportowy Vitz RS zostanie wyposażony w półtoralitrową jednostkę napędową o mocy 107 KM, 16-calowe felgi z lekkich stopów i sportowe fotele. Opcjonalnie zamiast 5-biegowej skrzyni manualnej klienci będą mogli wybrać automatyczną, bezstopniową przekładnię Activematic CVT/
We wnętrzu kabiny producent nie wykazał się zbyt dużą fantazją we wprowadzaniu zmian – deska rozdzielcza jest prosta i funkcjonalna, przez jej środek biegnie długi, metalowy panel. Wskaźniki rozmieszczono w konwencjonalny sposób. Zamontowano także nowe fotele.
W 2012 na rynku ma się również pojawić hybrydowa wersja Vitza/Yarisa.