Mimo mniejszych rozmiarów zewnętrznych Verso S ma wyjątkowo funkcjonalne i przestronne wnętrze, które rozmiarami dorównuje samochodom kompaktowym.
To jedyny samochód w swojej klasie o całkowitej długości poniżej 4 metrów, co pozwala z łatwością manewrować w wąskich uliczkach i zatłoczonych parkingach. Jednocześnie wewnątrz pojazdu wygodnie podróżują wszyscy pasażerowie i ich bagaż – pojemność bagażnika wynosi 430 litrów, a przy złożonych tylnych fotelach wzrasta do 1388 litrów. W kabinie znalazło się 19 schowków i uchwytów na drobne przedmioty i napoje. Oprócz tego, zarówno przy przednich fotelach jak i na tylnej kanapie pasażerowie znajdą podłokietniki.
Wszystkie wersje Verso S są wyposażone w system kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy VSC, oraz 7 poduszek powietrznych, w tym niedostępną w żadnym innym samochodzie segmentu B-MPV poduszkę kolanową dla kierowcy. Standardowym wyposażeniem Verso S są także uchwyty mocowania fotelika dziecięcego ISOFIX.
Verso S jest pierwszym modelem Toyoty, w którym debiutuje zupełnie nowy system multimedialny Toyota Touch. Za pomocą 6-calowego wyświetlacza dotykowego kierowca obsługuje większość funkcji multimedialnych samochodu, takich jak Bluetooth do łączności z telefonem i odtwarzaczem muzycznym, komunikację z odtwarzaczami MP3 za pomocą gniazd USB lub AUX (pełna komunikacja z iPodem), kamerę cofania, oraz oczywiście kompletnie wyposażony system audio.
Ponadto Toyota Touch dostarcza szczegółowych danych o statystykach podróży i spalaniu. Od czerwca 2011 roku dostępna będzie także w pełni zintegrowana z systemem nawigacja satelitarna.
Nowa Toyota będzie dostępne w Polsce z dwoma silnikami: benzynowym 1,33 o mocy 99 KM i Dieslem 1,4 D-4D o mocy 90 KM. Silnik benzynowy zużywa średnio 5,5 l / 100 km, natomiast Diesel 4,3 l / 100 km. Wszystkie wersje Verso S wyposażone są w 6-stopniową, manualną skrzynię biegów. Opcjonalnie z silnikiem 1,33 dostępna będzie także bezstopniowa skrzynia automatyczna typu CVT.
W Polsce Verso S będzie dostępne w trzech wersjach wyposażenia: Terra, Luna, oraz Premium. Już w podstawowej wersji znalazły się system VSC, 7 poduszek powietrznych, radio z CD, MP3, USB i AUX, elektrycznie regulowane szyby przednie i lusterka, kierunkowskazy w lusterkach, lakierowane lusterka, 15-calowe felgi, czy zdalnie sterowany centralny zamek. Tak wyposażona wersja Terra z silnikiem benzynowym 1,33 i manualną, 6-stopniową skrzynią biegów kosztuje 57 600 zł.
Największym powodzeniem w Polsce będzie się jednak cieszyć specjalna wersja Premium, która dodatkowo oferuje wyposażenie znacznie wykraczające poza standardy samochodów miejskich: system multimedialny Toyota Touch (kamera cofania, Bluetooth do telefonu i odtwarzacza MP3, 6-calowy wyświetlacz dotykowy), kierownica skórzana z regulacją w dwóch płaszczyznach i przyciskami sterowania radiem i telefonem, klimatyzacja, światła przeciwmgielne, podłokietniki z przodu i z tyłu, materiały wykończeniowe Premium czy dodatkowe schowki wewnątrz samochodu.
Atrakcyjną opcją dodatkową jest szklany dach panoramiczny z elektryczną roletą i przyciemniane szyby tylne.