W kabinie znajdziemy nową, górną część deski rozdzielczej z ułożoną horyzontalnie centralną grupą wskaźników podkreślającą szerokość i przestronność kabiny. Na desce rozdzielczej znajdziemy także kolorowy ekran dotykowy. Wykończenia wnętrza utrzymano w jednolicie ciemnym kolorze ze srebrnymi ornamentami.
Przednią część nadwozia Hiluxa całkowicie przeprojektowano poczynając od słupków A – pojazd ma nową maskę silnika, grill, reflektory i przedni zderzak. Wygląd pickupa z profilu poprawiły nowe przednie i tylne „skrzydła”, przeprojektowane felgi z lekkich stopów o średnicy 15 i 17 cali i nowe lusterka boczne.
By bardziej rozgraniczyć funkcje, jakie może pełnić Hilux, który może być „wołem roboczym”, samochodem do pracy i w czasie wolnym oraz samochodem służącemu wyłącznie rozrywce, pickup w wersji 2012 będzie oferowany w czterech wariantach: DLX, DLX+, SR i SR+.
DLX+ ma spełniać funkcję pojazdu roboczego i samochodu wykorzystywanego zarówno w pracy, jak i po niej. Będzie dostępny w wersji z napędem na jedną i obie osie i silnikami 2.5 D-4D współpracującymi z przekładnią manualną. W sprzedaży pojawi się w trzech wariantach nadwozia: Single Cab, Extra Cab i Double Cab, przy czym Double Cab będzie też oferowany z silnikiem 3.0 D-4D i przekładnią manualną przekazującą moc na wszystkie koła.
Hilux 2012 z silnikiem 2.5 D-4D i napędem na jedną oś będzie dysponować dodatkowymi 24 końmi mechanicznymi w porównaniu z poprzednią wersją. W sumie jednostka napędowa rozwijać będzie 1144 KM mocy i maksymalny moment obrotowy 343 Nm. Mimo to producentowi udało się obniżyć zużycie paliwa o 1 l na 100 km, do 7,3 l/100 km, a emisja CO2 zmniejszyła się do 193 g/km.
Hilux 2012 2WD został także wyposażony w bardziej wytrzymałą ramę konstrukcyjną stosowaną dotąd w modelach z napędem na obie osie. Dzięki temu jego ładowność zwiększyła się do 2,5 tony.
Hilux 2012 będzie produkowany w fabrykach w Tajlandii i Afryce Południowej i sprzedawany w 36 krajach europejskich oraz 135 innych krajach na całym świecie.