Nadwozie Land Cruisera 200 w wersji na 2012 rok zyskało bardziej wydany zderzak przedni z nowymi światłami przeciwmgielnymi, przeprojektowanymi reflektorami ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej LED oraz kratką atrapy chłodnicy o odświeżonym wyglądzie, z chromowanymi prętami. Wygląd uzupełniają nowe lusterka boczne ze zintegrowanymi kierunkowskazami, tylne światła o nowy wyglądzie i przemodelowane felgi o średnicy 18 lub 20 cali.
Zmiany we wnętrzu kabiny ograniczono do kosmetycznych poprawek w wyglądzie deski rozdzielczej, udoskonalonego ekranu TFT i tapicerki w nowych kolorach.
Toyota Land Cruiser 200 ma uaktualniony system Multi-Terrain Select, dzięki któremu można zmienić ustawienia systemu kontroli trakcji i ABSu dostosowując je do różnych warunków jazdy oraz funkcję „Craw Control”, samodzielnie hamującą i przyspieszającą konkretne koła w terenie i zapewniającą maksymalną przyczepność szczególnie przy zjazdach i podjazdach.
Kierowca nie musi wtedy posługiwać się pedałami gazu i hamulca, „Craw Control” samodzielnie dobiera odpowiednią prędkość każdego z kół. Land Cruiser 200 został także wyposażony w minikamery dostarczające kierowcy obraz całego otoczenia samochodu (360 stopni).
Toyota Land Cruiser 200 w wersji na 2012 roku będzie oferowana w Japonii tylko z jednym silnikiem – 4,6-litrową jednostką V8 o mocy 318 KM dostępnej przy 5600 obr./min. i maksymalnym momencie obrotowym 460 Nm dostępnym od 3400 obr./min. Silnik współpracuje z przekładnią automatyczną przekazującą moc na wszystkie koła.
Europejska wersja modelu ma zadebiutować w dniach 12-22 stycznia podczas Europejskiego Salonu Motoryzacyjnego w Brukseli.