Sportowe, 2-drzwiowe coupe stworzone przez Toyotę w kooperacji z Subaru kryje pod maską 4-cylindrowy, 2-litrowy silnik typu boxer Subaru z wtryskiem D-4S Toyoty o mocy 200 KM i maksymalnym momencie obrotowym 205 Nm przekazywanym na tylne koła. Jednostka napędowa Toyoty GT 86 współpracuje z 6-biegową przekładnią automatyczną lub manualną.
Dwieście koni mechanicznych to dość skromnie, jak na samochód sportowy, może stąd pomysł na kabriolet, od którego z natury rzeczy nikt nie oczekuje wyjątkowych wyników. Jak donosi serwis AutoCar, Toyota GT 86 ze składanym dachem powstanie bardzo szybko. Dziennikarze tego magazynu spekulują bowiem, że kabriolet pojawi się na przyszłorocznym Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie, który odbędzie się tradycyjnie w marcu.
Nowa Toyota GT 86 ma mieć składany, miękki dach, by w jak najmniejszym stopniu wpływał na zwiększenie ogólnej masy pojazdu. Podobno kabriolet z tych samych względów pozbędzie się tylnej kanapy, co wydaje się dość mało praktycznym rozwiązaniem. Natomiast moc 2-litrowego silnika powinna pozostać na tym samym poziomie.
Te plotki mogą okazać się prawdą, ponieważ producenci już na etapie tworzenia Toyoty GT86 i Subaru BRZ sugerowali, że oba zostały zaprojektowane tak, by wymagały niewielkich modyfikacji do przeistoczenia się w kabriolety. Produkcja wersji ze składanym dachem najprawdopodobniej będzie prowadzona w japońskiej fabryce, tak jak w przypadku modelu podstawowego.