Wszystkie trzy modele ostatnio przeszły „facelifting”, a poprzednia odsłona testowana Euro NCAP poradziła sobie lepiej, ponieważ w 2005 roku przyznano jej cztery gwiazdki.
Dr Michiel van Ratingen, sekretarz generalny Euro NCAP tak skomentował ten fakt: Nasze procedury testowe mocno ewoluowały przez ostatnie parę lat. Przeprowadzamy więcej testów i stawiamy wypróbowywanym pojazdom wyższe wymagania. Mimo zaostrzonych kryteriów wielu producentom udało się wyprodukować nowe modele, które uzyskały najwyższą ocenę. Z drugiej strony widzimy, że niektórzy producenci nadal oferują popularne bestsellery nie wprowadzając stopniowo niezbędnych udoskonaleń w kwestii bezpieczeństwa. To właśnie te modele zostały wyprzedzone przez nowocześniejsze samochody starające się o lepszą ocenę w tej samej kategorii.
Aktualna wersja Aygo i jej bliźniacze modele marki Peugeot i Citroen nie są seryjnie oferowane z podstawowymi, zdaniem ekspertów z Euro NCAP, zabezpieczeniami, takimi jak boczne poduszki powietrzne czy system ESC. W związku z wynikiem testów przeprowadzonych przez Euro NCAP Toyota zobowiązała się, że do lipca przyszłego roku we wszystkich krajach europejskich wprowadzi na standardową listę wyposażeniową takie komponenty, jak:
- boczna poduszka powietrzna chroniąca okolice klatki piersiowej,
- boczna, kurtynowa poduszka powietrzna chroniąca głowę pasażerów i kierowcy,
- system elektronicznej kontroli stabilności,
- system przypominający o konieczności zapięcia pasów,
- zaczepy ISOFIX i górny pas mocujący fotelik do przewozu dzieci na tylnej kanapie.
PSA Peugeot-Citroen również zobowiązał się do wprowadzenia takich samych zmian w modelach Peugeot 107 i Citroen C1.