MotoNews.pl

Elektryczna Toyota C-HR 2020 zadebiutowała w Szanghaju

Elektryczna Toyota C-HR 2020 zadebiutowała w Szanghaju19.04.2019
Toyota zaprezentowała na targach Auto Shanghai 2019 dwa nowe modele elektryczne - nową Toyotę C-HR oraz spokrewniony z nią model IZOA.

Nowa Toyota C-HR oraz spokrewniony z nią model IZOA to pierwsze samochody elektryczne na baterie Toyoty, które zadebiutują w Chinach. Ich sprzedaż rozpocznie się w 2020 roku.

Elektryczna Toyota C-HR będzie produkowana w fabryce GAC-Toyota, zaś bliźniaczy model IZOA w zakładzie FAW-Toyota. Nowy model ma nieco zmieniony przód ze zmniejszonym grillem, co wynika z tego, że czysto elektryczny silnik wymaga mniej chłodzenia. Toyota nie podała jeszcze żadnych informacji technicznych na temat nowych samochodów.

Toyota C-HR i Toyota IZOA
Toyota C-HR i Toyota IZOA

Toyota zaprezentowała w Szanghaju także wiele innych zelektryfikowanych samochodów. Należą do nich debiutujące na tym rynku hybrydowe wersje RAV4 oraz modeli Alphard i Vellfire, a także Corolla i Levin w wersjach plug-in hybrid dostępnych w Chinach od marca tego roku.

Atrakcją stoiska Toyoty był koncepcyjny model RHOMBUS – samochód elektryczny, opracowany przez Toyota Motor Engineering & Manufacturing China, ośrodek R&D Toyoty w Chinach. Samochód ten powstał z myślą o kierowcach z pokolenia urodzonego po 1990 roku.

Podczas konferencji prasowej wiceprezydent Toyoty, Moritaka Yoshida, odniósł się m.in. do samochodów elektrycznych na ogniwa paliwowe. „Od 2017 roku Toyota prowadzi w Chinach testy wodorowej Toyoty Mirai. Rozważamy wprowadzenie na chiński rynek także innych modeli na ogniwa paliwowe, w tym autobusu FC Coaster”.

Toyota C-HR
Toyota C-HR

Toyota C-HR oraz IZOA w wersji BEV to pierwsze modele elektryczne Toyoty, które zadebiutują w Chinach. Niedługo po tych premierach, w pierwszej połowie lat 2020. Toyota wprowadzi na rynki całego świata wiele kolejnych modeli elektrycznych. Marka zintensyfikuje elektryfikację swojej gamy modelowej, by do 2030 roku sprzedawać 5,5 miliona zelektryfikowanych aut rocznie – liczba ta stanowi połowę obecnej sprzedaży Toyoty na świecie. Czy jest to realne? Taki miks udało się już osiągnąć marce w Europie Zachodniej i Środkowej – hybrydy stanowią 50% wszystkich Toyot sprzedawanych w naszej części świata.

Do lutego 2019 całkowita globalna sprzedaż zelektryfikowanych samochodów japońskiego producenta wyniosła niemal 13 milionów aut, licząc od premiery pierwszej generacji Priusa w 1997 roku. Samochody te pozwoliły uniknąć emisji ponad 103 milionów ton CO2.

Toyota IZOA
Toyota IZOA

W listopadzie 2018 roku na targach China International Import Expo w Szanghaju Toyota przedstawiła nową koncepcję mobilności, opartą na elektryfikacji, informatyzacji i sztucznej inteligencji. Przykładem jej wprowadzenia w życie jest system e-Pallete oparty na elektrycznych, autonomicznych wagonach o uniwersalnym zastosowaniu. Zbliżające się Igrzyska Olimpijskie i Paraolimpijskie w Tokio 2020 będą okazją do zaprezentowania działania tej koncepcji w praktyce. Doświadczenia zdobyte podczas tego wydarzenia zostaną wykorzystane podczas Zimowych Igrzysk w Pekinie 2022.

Źródło: Toyota/ComplexPR
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata