Nowa elektryczna Toyota C-HR+ będzie rywalizować w kluczowym dla europejskiego rynku segmencie C-SUV. Elegancka i przyciągająca wzrok sylwetka w stylu coupe, dający ogromną przyjemność z prowadzenia układ jezdny oraz przestronna, praktyczna i wygodna kabina to najważniejsze cechy nowego samochodu Toyoty.
Bazuje on na zaprezentowanym w 2022 roku prototypowym modelu Toyota bz Compact SUV Concept, a także na nowo interpretuje charakterystyczne dla Toyoty C-HR elementy, które przyczyniły się do ogromnego sukcesu crossovera na europejskim rynku, gdzie klienci kupili ponad milion egzemplarzy obu generacji auta.

Toyota C-HR+ zadebiutuje na wybranych rynkach europejskich pod koniec 2025 roku, a w Polsce w pierwszym kwartale 2026 roku.
Razem z modelami Urban Cruiser i bZ4X Toyota C-HR+ tworzy pełną gamę aut elektrycznych w kluczowych segmentach B-SUV, C-SUV i D-SUV. Zgodnie ze strategią Toyoty auto oferuje wybór dwóch baterii oraz napędu na przód lub na cztery koła.
Debiut Toyoty C-HR+, kolejnego modelu z bateryjnym napędem elektrycznym, wpisuje się w wielotorową strategię marki, by wraz z hybrydami, hybrydami plug-in oraz elektrycznymi samochodami na wodór osiągnąć w Europie neutralność węglową do 2035 roku.
Nowy odrębny model
Nowy samochód nawiązuje do odnoszącej spektakularne sukcesy na europejskim rynku Toyoty C-HR, ale to odrębny model, który został stworzony z wykorzystaniem architektury modułowej e-TNGA dla samochodów elektrycznych, z unikalnym nadwoziem oraz wnętrzem. Stylistyka auta łączy prostotę z wyrazistymi i przyciągającymi wzrok liniami.

Nowoczesny design nie pozostawia wątpliwości, że to prawdziwy samochód elektryczny Toyoty, a szeroki rozstaw kół daje poczucie pewnego prowadzenia, z którego słynie Toyota C-HR. Auto otrzymało zaprojektowany od nowa przedni zderzak, grill oraz przednie światła, a nadwozie w stylu coupe-crossover zwraca na siebie uwagę i jest efektywne aerodynamicznie. Mimo opadającej linii dachu zachowano dużą przestrzeń nad głowami pasażerów drugiego rzędu siedzeń.
Stylistykę samochodu podkreślają wyraziste linie - ostro zarysowane z tyłu i płynnie przechodzące w kierunku przedniej części. Szeroki rozstaw kół, efektowne tylne światła LED, a także spojler zintegrowany z ostro opadającą tylną szybą potęgują dynamiczny charakter auta.
Wnętrze o rozmiar większe
Kabina nowej Toyoty C-HR+ jest przestronna, a ambientowe oświetlenie LED dodaje mu elegancji. Auto ma 4520 mm długości, rozstaw osi wynosi aż 2750 mm, dzięki czemu udało się zagwarantować dużą przestrzeń nad głowami pasażerów, a pierwszy i drugi rząd siedzeń dzieli 900 mm. W efekcie we wnętrzu jest więcej miejsca niż w typowych autach z segmentu C-SUV.

Ogromną wagę przywiązano do jakości wykonania i wrażeń sensorycznych. Przestronność i doskonała widoczność we wszystkich kierunkach czynią z Toyoty C-HR+ komfortowe i wszechstronne auto na co dzień, a z bagażnikiem o pojemności 416 litrów także bardzo praktyczne.
Wyposażenie Toyoty C-HR+ pokazuje, że projektanci stworzyli auto z myślą o wszystkich użytkownikach. W kabinie znajdą się aż dwie bezprzewodowe ładowarki do smartfonów, a z tyłu umieszczono dodatkowe porty USB. Pasażerowie tylnych siedzeń będą mieć własny panel klimatyzacji, a dach panoramiczny zapewni odpowiednie doświetlenie kabiny.
Moc i osiągi
Biorąc pod uwagę różne potrzeby i oczekiwania klientów Toyota C-HR+ będzie dostępna z dwoma pojemnościami baterii. Akumulator o pojemności 57,7 kWh (brutto) będzie połączony z napędem na przód, natomiast większa bateria o pojemności 77 kWh będzie dostępna z napędem na przód oraz napędem na wszystkie koła.
Maksymalny zasięg w cyklu WLTP wynosi do 600 km (wartość wstępna, dane przed homologacją), w zależności od wersji i układu napędowego.

Napęd pracuje płynnie i cicho, daje też dużą przyjemność z prowadzenia dzięki dużej mocy. Nie licząc samochodów sportowych z linii GR, Toyota C-HR+ będzie najmocniejszym modelem w europejskiej gamie Toyoty.
Samochód z napędem AWD będzie miał 343 KM/252 kW mocy i będzie przyspieszał od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,2 s. Model z napędem na przód i baterią 57,7 kWh będzie miał 167 KM/123 kW mocy, a samochód z większą, 77 kWh baterią będzie miał 224 KM/165 kW mocy.
Wersja z napędem na wszystkie koła potwierdza status Toyoty C-HR+ jako autentycznego SUV-a. Układ poprawia prowadzenie i przyczepność, a także doskonale radzi sobie z większą mocą i wyższym momentem obrotowym charakterystycznym dla samochodów elektrycznych, co zwiększa bezpieczeństwo i przyjemność z prowadzenia.
Optymalne wykorzystanie energii jest możliwe także dzięki dopracowanej aerodynamice nadwozia i tylnemu spojlerowi, które ułatwiają jak najbardziej efektywny przepływ powietrza wokół karoserii.
System przygotowania baterii do ładowania zapewni odpowiednie warunki uzupełniania energii w większości warunków. System można uruchomić manualnie lub pracuje automatycznie sparowany z systemem nawigacji. Dzięki pompie ciepła połączonej z układem klimatyzacji, podgrzewanym fotelom, kierownicy i przedniej szybie auto zużywa mniej energii.

Standardem jest ładowarka pokładowa o mocy 11 kW, a w wersji Executive auto ma ładowarkę o mocy 22 kW. Szybkie ładowanie prądem stałym (DC) odbywa się z maksymalną mocą do 150 kW.
Dopracowany układ jezdny
Układ jezdny Toyota C-HR+ sprzyja wykorzystaniu wysokiej mocy oraz daje dużą przyjemność z prowadzenia. Samochód zbudowano na specjalnej platformie o wysokiej sztywności, a zawieszenie zostało dostrojone do wymagań nowego modelu, w tym ustawienia pracy sprężyn i amortyzatorów, a także sztywność stabilizatorów. Elektryczne wspomaganie kierownicy pozwala na precyzyjne prowadzenie auta.
W porównaniu z Toyotą C-HR auto ma jeszcze niżej położony środek ciężkości oraz zwiększoną sztywność nadwozia. Zmniejszony moment bezwładności przyczynia się do jeszcze większej zwinności prowadzenia. Systemy bezpieczeństwa i łączności
Toyota C-HR+ została wyposażona w najnowsze systemy bezpieczeństwa i łączności. Każda wersja wyposażona jest w zaawansowane elementy pakietu T-MATE, w tym systemy bezpieczeństwa czynnego i wsparcia kierowcy Toyota Safety Sense. Samochód wykrywa szeroki zakres potencjalnych zagrożeń, a gdy jest to potrzebne wspomaga kierowcę w hamowaniu, kierowaniu i wykorzystywaniu mocy, by uniknąć zderzenia.

Standardem w Toyocie C-HR+ jest system monitorujący martwe pole w lusterkach (BSM), adaptacyjne światła drogowe (AHS) oraz układ detekcji przeszkód (ICS). System wspomagający parkowanie Part Assist oraz monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (PVM) są elementami wyposażenia wersji Executive.
Głównym elementem konsoli środkowej nowej Toyoty C-HR+ będzie 14-calowy ekran systemu multimedialnego. Nawigacja zawiera funkcję wyznaczania trasy z uwzględnieniem punktów ładowania dostosowanych do poziomu naładowania baterii oraz zasięgu samochodu. Aplikacja MyToyota pozwoli monitorować i zarządzać kluczowymi funkcjami pojazdu, takimi jak m.in. status i czas ładowania czy zasięg.
Bateria z rozszerzoną gwarancją
Z myślą o komforcie użytkowników, w szczególności takich, dla których Toyota C-HR+ będzie pierwszym samochodem z napędem elektrycznym, zastosowano wysokiej jakości, trwałe i niezawodne baterie. Dodatkowo Toyota oferuje program przedłużonej gwarancji na akumulator trakcyjny do 10 lat lub do miliona kilometrów pod warunkiem wykonywania corocznej kontroli stanu baterii. **
*Dane przed homologacją
** Toyota gwarantuje, że bateria zachowa co najmniej 70% swojej pojemności przez okres do 10 lat. Podstawowa gwarancja producencka obowiązuje przez 8 lat lub 160 000 km z możliwością przedłużenia gwarancji w Battery Care Program na okres do 10 lat lub 1 000 000 km pod warunkiem wykonywania corocznej kontroli stanu baterii w Autoryzowanych Stacjach Dilerskich Toyoty.