MotoNews.pl

Toyota Camry namieszała na rynku limuzyn segmentu E

Toyota Camry namieszała na rynku limuzyn segmentu E29.11.2019
Instytut Samar podsumował rynek samochodów segmentu E po 10 miesiącach 2019 roku. Wynika z niego, że wbrew oczekiwaniom samochody tej klasy mają się w Polsce całkiem nieźle - liczba rejestracji wzrosła rok do roku o 13,5 procent.

Duże wrażenie robi wynik Toyoty Camry, która w pierwszym roku swojej obecności na polskim rynku po wielu latach przerwy, wskoczyła od razu na drugie miejsce w segmencie. Popularność Camry dostępnej wyłącznie z napędem hybrydowym dowodzi, że układ silnika benzynowego i elektrycznego swobodnie konkuruje na rynku ze standardowymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi.

Choć Camry zastąpiła w gamie Toyoty Avensisa, tak naprawdę reprezentuje wyższy segment. Nowy hybrydowy sedan jest od następcy Cariny E znacznie większy. Ma 488 cm długości (+13 cm w porównaniu z Avensisem), 194 cm szerokości (+3 cm) i rozstaw osi na poziomie 282 cm (+12 cm). Dach znajduje się za to nieco niżej, bo na wysokości 145 cm (-3 cm). Bagażnik nowego sedana Toyoty mieści 524 litry. Pomimo większych wymiarów, bogatszego wyposażenia i montażu baterii napędu hybrydowego, masa Camry wzrosła w porównaniu do Avensisa tylko o około 120 kg.

Toyota Camry
Toyota Camry

Napęd hybrydowy Toyoty Camry to sposób na niskie spalanie, który lepiej sprawdza się w mieście niż silnik Diesla. Układ 2,5-litrowego silnika benzynowego Dual VVT-i nowej generacji o mocy 177 KM oraz 120-konnego motoru elektrycznego rozpędza auto do setki w 8,3 s. Auto dysponuje łączną mocą 218 KM, a przy tym zużywa średnio od 5,3 l/100 km benzyny (według nowego standardu WLTP). Tak dobry wynik to efekt rekordowej, 41-procentowej wydajności cieplnej silnika benzynowego oraz takiego zaprogramowania napędu, aby jak najczęściej korzystał wyłącznie z silnika elektrycznego. Motor ten dysponuje 202 Nm momentu obrotowego w pełnym zakresie pracy, dlatego nowa hybryda startuje spod świateł z przyjemnym kopem, nie zostawiając za sobą kłębów spalin. Swoją dynamikę zawdzięcza również 6-stopnowej automatycznej przekładni Sequential Shiftmatic.

Toyota Camry
Toyota Camry

Układ hybrydowy czwartej generacji oszczędza energię na dwa sposoby. Jest ona odzyskiwana podczas hamowania – wówczas za spowalnianie auta odpowiada generator, zastępując w tej roli hamulce. Drugi sposób polega na utrzymywaniu silnika benzynowego w optymalnym zakresie obrotów, nawet jeśli generowana przez niego moc jest większa niż potrzeba do napędzania samochodu. Ta nadwyżka jest kierowana do generatora, a następnie w postaci prądu do baterii. Sedan otrzymał nowo opracowany akumulator niklowo-wodorkowy o większej mocy i pojemności w porównaniu do oferowanej m.in. w USA Camry poprzedniej generacji. Mniejsze rozmiary baterii pozwoliły schować ją pod tylną kanapą. Oszczędzony prąd jest wykorzystywany przez silnik elektryczny podczas ruszania i jazdy w trybie EV oraz do wspomagania silnika benzynowego w dynamicznym przyspieszaniu.

Toyota Camry
Toyota Camry
Camry 8. generacji to kolejny model Toyoty zbudowany na platformie TNGA, która znacznie ułatwiła marce budowę samochodów o nisko położonym środku ciężkości, mocno osadzonej na drodze sylwetce, sztywnej konstrukcji i precyzyjnym, stabilnym prowadzeniu. Samochód ma wielowahaczowe zawieszenie z tyłu i dopracowany układ kierowniczy.

We wnętrzu znajdziemy nowy Human Machine Interface, integrujący działanie 10-calowego kolorowego wyświetlacza Head-up, 7-calowego ekranu między zegarami i 8-calowego ekranu dotykowego w konsoli środkowej do obsługi systemu multimedialnego i nawigacji oraz telefonu. Komfort jazdy może zwiększyć także trójstrefowa klimatyzacja z technologią nanoe oraz 9-głośnikowy system audio JBL. Systemy bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense należą do standardowego wyposażenia. Można je rozbudować m.in. o układ detekcji przeszkód podczas manewrowania (ICS).

Źródło: Toyota, complexPR
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata