Średniej wielkości SUV Toyoty piątej generacji, który zadebiutował na rynku USA w ubiegłym roku, otrzymał najwyższe oceny we wszystkich testach zderzeniowych oraz za skuteczność systemu antykolizyjnego PCS.
Aktualny model RAV4 otrzymał najwyższą ocenę Good we wszystkich sześciu kategoriach bezpieczeństwa biernego. Samochód zapewnia najwyższy poziom zabezpieczenia przy czołowym zderzeniu częścią przodu, uderzeniu bocznym, w sytuacji zahaczenia o przeszkodę niewielką częścią przodu po stronie kierowcy i pasażera oraz przy zgnieceniu dachu. Ocenę Good RAV4 otrzymał także za skuteczność zagłówków w chronieniu głowy i szyi. Nowy model został zbudowany na platformie TNGA, która zapewnia supersztywną konstrukcję i zwiększa bezpieczeństwo bierne kierowcy i pasażerów.
Toyota RAV4
IIHS przyznał także najwyższą ocenę (Superior) systemowi zapobiegania zderzeniu z poprzedzającym samochodem (PCS), który wchodzi w skład pakietu systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense drugiej generacji i należy do standardowego wyposażenia RAV4. PCS zapobiegł kolizji w ujednoliconych testach IIHS przy prędkości 20 km/h i 40 km/h. System zawiera także funkcję ostrzegania o ryzyku kolizji sygnałem dźwiękowym, który spełnia wymogi rządowej agencji National Highway Traffic Safety Administration.
RAV4 jest trzecim modelem Toyoty, który zdobył w tym roku najwyższe wyróżnienie IIHS, Top Safety Pick +, dołączając do sedanów Camry i Avalon. Wyróżnienie Top Safety Pick otrzymały ponadto Corolla hatchback i sedan (wersja kombi nie występuje w USA), Prius, Prius Prime (Plug-in Hybrid) i duży SUV Highlander.
Toyota RAV4