MotoNews.pl

Nowa twarz modelu A4

Nowa twarz modelu A409.03.2001
Do napędu Audi A4 służą dwa całkiem nowe silniki, charakteryzujące się aluminiowym blokiem. Pierwszy to 130-konny 2,0 a drugi 220-konny 3,0 V6. Obok tych jednostek dostępna jest również trzecia - benzynowa o pojemności ...

W nowym modelu A4 firma Audi zastosowała wiele zmian mających na celu poprawę bezpieczeństwa, trakcji i komfortu.

Nowa twarz modelu A4 1 Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, to główną nowością jest zastosowany seryjnie elektroniczny program stabilizacji toru jazdy ESP. Dopłaty nie wymaga również elektroniczny asystent układu hamulcowego, który wspiera kierowcę w krytycznych sytuacjach. W razie awaryjnego hamowania automatycznie zwiększane jest ciśnienie w układzie, co znacznie skraca drogę zatrzymania.

Następnym bardzo istotnym elementem jest "Sideguard", czyli system poduszek powietrznych, które chronią głowy jadących. W razie kolizji rozwija się po prostu kurtyna powietrzna, która sięga od przedniego do tylnego słupka. System ten uruchomiany jest w momencie, gdy czujniki poduszek przednich wykryją taką konieczność. Nie bez znaczenie pozostaje także zwiększona sztywność nadwozia, które gwarantuje wysoką odporność na zgniatanie.

Nowa twarz modelu A4 2 W celu zapewnienia lepszego, bezpieczniejszego panowania nad nowym A4 zastosowano w nim aluminiowe zawieszenie. Lżejsze niż dotychczas elementy nieresorowane ułatwiają manewry i czynią jazdę jeszcze przyjemniejszą. Przyjemność sprawia także automatyczna klimatyzacja z elektroniczną regulacją uwzględniającą stopień nasłonecznienia. Z wyjątkiem modeli 1,6 i 1,9 TDI/100 KM występuje ona seryjnie.

Wyraźnie zauważalna jest lepsza ergonomia wnetrza, które zyskało na przestronności i funkcjonalności.

Do napędu Audi A4 służą dwa całkiem nowe silniki, charakteryzujące się aluminiowym blokiem. Pierwszy to 130-konny 2,0 a drugi 220-konny 3,0 V6. Obok tych jednostek dostępna jest również trzecia - benzynowa o pojemności 1800 cm³. Dzięki zastosowanemu w niej turbodoładowaniu osiąga ona moc 150 koni mechanicznych.

Nowa twarz modelu A4 3 Zwolennicy motorów wysokoprężnych wybierać mogą spośród trzech turbodiesli. Najsłabszy to 100-konny 1,9 TDI, drugi w kolejności ma taką samą pojemność, jednak uzyskuje moc aż 130 KM. Ofertę zamyka 2,5 TDI/180 KM. Wszystkie silniki benzynowe spełniają normy EU IV, natomiast diesle - EU III. Za przeniesienie napędu odpowiedzialne są 5- lub 6-stopniowa przekładnia ręczna lub automat typu Multitronic. Ta ostatnia skrzynia montowana jest jedynie w samochodach z przednim napędem. Dwie pozostałe stosowane są również w połączeniu z napędem obu osi (quattro).

wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata