W nowym modelu A4 firma Audi zastosowała wiele zmian mających na celu poprawę bezpieczeństwa, trakcji i komfortu.
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, to główną nowością jest zastosowany seryjnie elektroniczny program stabilizacji toru jazdy ESP. Dopłaty nie wymaga również elektroniczny asystent układu hamulcowego, który wspiera kierowcę w krytycznych sytuacjach. W razie awaryjnego hamowania automatycznie zwiększane jest ciśnienie w układzie, co znacznie skraca drogę zatrzymania.
Następnym bardzo istotnym elementem jest "Sideguard", czyli system poduszek powietrznych, które chronią głowy jadących. W razie kolizji rozwija się po prostu kurtyna powietrzna, która sięga od przedniego do tylnego słupka. System ten uruchomiany jest w momencie, gdy czujniki poduszek przednich wykryją taką konieczność. Nie bez znaczenie pozostaje także zwiększona sztywność nadwozia, które gwarantuje wysoką odporność na zgniatanie.
W celu zapewnienia lepszego, bezpieczniejszego panowania nad nowym A4 zastosowano w nim aluminiowe zawieszenie. Lżejsze niż dotychczas elementy nieresorowane ułatwiają manewry i czynią jazdę jeszcze przyjemniejszą. Przyjemność sprawia także automatyczna klimatyzacja z elektroniczną regulacją uwzględniającą stopień nasłonecznienia. Z wyjątkiem modeli 1,6 i 1,9 TDI/100 KM występuje ona seryjnie.
Wyraźnie zauważalna jest lepsza ergonomia wnetrza, które zyskało na przestronności i funkcjonalności.
Do napędu Audi A4 służą dwa całkiem nowe silniki, charakteryzujące się aluminiowym blokiem. Pierwszy to 130-konny 2,0 a drugi 220-konny 3,0 V6. Obok tych jednostek dostępna jest również trzecia - benzynowa o pojemności 1800 cm³. Dzięki zastosowanemu w niej turbodoładowaniu osiąga ona moc 150 koni mechanicznych.
Zwolennicy motorów wysokoprężnych wybierać mogą spośród trzech turbodiesli. Najsłabszy to 100-konny 1,9 TDI, drugi w kolejności ma taką samą pojemność, jednak uzyskuje moc aż 130 KM. Ofertę zamyka 2,5 TDI/180 KM. Wszystkie silniki benzynowe spełniają normy EU IV, natomiast diesle - EU III. Za przeniesienie napędu odpowiedzialne są 5- lub 6-stopniowa przekładnia ręczna lub automat typu Multitronic. Ta ostatnia skrzynia montowana jest jedynie w samochodach z przednim napędem. Dwie pozostałe stosowane są również w połączeniu z napędem obu osi (quattro).