Audi RS Q3 to dynamiczny SUV klasy premium, który łączy kompaktowe rozmiary z imponującymi osiągami charakterystycznymi dla linii RS (RennSport – „sport wyścigowy”).
Wprowadzony na rynek w 2013 roku, RS Q3 stał się popularnym wyborem dla osób poszukujących samochodu łączącego sportowy charakter, wszechstronność SUV-a oraz luksusowe wyposażenie. Dzięki swojemu unikalnemu stylowi, potężnemu silnikowi i doskonałemu prowadzeniu, RS Q3 przyciąga zarówno miłośników dynamicznej jazdy, jak i tych, którzy cenią sobie funkcjonalność na co dzień.
Audi RS Q3 wyróżnia się na tle innych SUV-ów swoimi agresywnymi, sportowymi liniami i muskularną sylwetką, co mogliśmy dostrzec już rok wcześniej podczas prezentacji Audi RS Q3 Concept podczas wystawy motoryzacyjnej Auto China 2012.
Charakterystyczne dla modeli RS są duże wloty powietrza w przednim zderzaku, szeroka osłona chłodnicy o strukturze plastra miodu z logo „quattro” oraz czarne elementy dekoracyjne, które nadają całości dynamicznego charakteru. Podwójne końcówki układu wydechowego, poszerzone nadkola oraz standardowe 20-calowe felgi (lub opcjonalne 21-calowe) podkreślają sportową naturę tego kompaktowego SUV-a.
Wnętrze RS Q3 również kontynuuje ten sportowy motyw, oferując wysokiej jakości wykończenia, sportowe siedzenia ze zintegrowanymi zagłówkami oraz liczne akcenty z włókna węglowego lub aluminium. Standardem są fotele pokryte skórą i Alcantarą z opcjonalnym czerwonym przeszyciem, a także sportowa kierownica z płaskim spodem. Pomimo sportowego charakteru, wnętrze RS Q3 pozostaje przestronne i wygodne, z wystarczającą ilością miejsca dla pasażerów oraz przestrzenią bagażową dostosowaną do codziennych potrzeb.
Audi RS Q3 wyposażony jest w szereg zaawansowanych technologii, które zapewniają kierowcy maksymalny komfort oraz bezpieczeństwo. W standardzie znajduje się system Audi Virtual Cockpit – w pełni cyfrowy zestaw wskaźników, który oferuje konfigurowalny ekran dostosowany do preferencji kierowcy. RS Q3 posiada również nowoczesny system multimedialny MMI Navigation plus z dotykowym ekranem o przekątnej 10,1 cala. System ten wspiera łączność Apple CarPlay i Android Auto, a także oferuje funkcje związane z nawigacją, muzyką oraz łącznością ze smartfonem.
W zakresie bezpieczeństwa, RS Q3 oferuje najnowsze systemy wsparcia kierowcy, w tym adaptacyjny tempomat, asystenta pasa ruchu, system ostrzegania o kolizji z przodu oraz system monitorowania martwego pola.
Audi RS Q3 wyposażony jest w 2,5-litrowy, pięciocylindrowy silnik TFSI z turbodoładowaniem, który generuje imponującą moc 400 KM i 480 Nm momentu obrotowego. Ta jednostka napędowa jest jednym z najbardziej cenionych silników w ofercie Audi, zdobywając wielokrotnie tytuł „Silnika Roku” w swojej kategorii. Moc przekazywana jest na wszystkie cztery koła dzięki systemowi quattro, co zapewnia doskonałą przyczepność i stabilność nawet w trudnych warunkach.
Dzięki zastosowaniu najnowszych technologii, takich jak bezpośredni wtrysk paliwa i turbosprężarka o zmiennej geometrii, silnik 2.5 TFSI oferuje niesamowitą dynamikę. Audi RS Q3 przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy, a jego prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h (opcjonalnie można ją podnieść do 280 km/h). Dodatkowym atutem tego silnika jest jego charakterystyczny, rasowy dźwięk. Pięciocylindrowa jednostka wydaje głęboki, sportowy ryk, który podkreśla wyścigowy charakter RS Q3 i zapewnia unikalne doznania akustyczne.
RS Q3 standardowo wyposażony jest w system napędu na cztery koła quattro, co zapewnia maksymalną trakcję i stabilność podczas jazdy, niezależnie od warunków drogowych. System ten rozdziela moment obrotowy między przednią i tylną oś, w zależności od sytuacji, co sprawia, że samochód zachowuje się pewnie na zakrętach i oferuje doskonałą kontrolę podczas dynamicznej jazdy.
Audi RS Q3 posiada również sportowe zawieszenie RS z adaptacyjnymi amortyzatorami, które można dostosować za pomocą systemu Audi Drive Select. System ten pozwala kierowcy wybierać między różnymi trybami jazdy, takimi jak „Comfort”, „Dynamic” czy „Individual”, w zależności od preferencji. W trybie „Dynamic” samochód staje się bardziej responsywny, zawieszenie jest bardziej napięte, a reakcja przepustnicy i układu kierowniczego jest bardziej bezpośrednia.