MotoNews.pl
Średnia ocena modelu na podstawie opinii »
użytkowników publikowanych w dziale »
opinie kierowców - oceń swoje auto »
ffffe
4.01

Audi Coupe

Audi Coupe

Audi Coupé to model, który przez lata stanowił atrakcyjną alternatywę dla sedanów marki, łącząc sportowe osiągi z komfortem użytkowania.

Produkowane w dwóch kolejnych generacjach - B2 oraz B3/B4 - Audi Coupé było sportową, dwudrzwiową wersją Audi 80, produkowaną od lat 80. do połowy lat 90.

Audi Coupé stało się ikoną wśród miłośników sportowych samochodów klasy średniej, a na jego nadwoziu bazowało później także legendarne Audi Quattro.

Audi Coupé B2 (1980-1988)

Pierwsza generacja Audi Coupé pojawiła się na rynku w 1980 roku i bazowała na płycie podłogowej Audi 80 B2. Samochód charakteryzował się klasyczną linią nadwozia z charakterystycznym ostro opadającym tyłem i dynamicznym profilem. Początkowo oferowano go w wersjach z napędem na przednie koła, ale wkrótce pojawiły się wersje quattro, co znacząco zwiększyło jego możliwości trakcyjne i sportowy charakter.

Główne wersje silnikowe:

  • 1.6 (75 KM)
  • 1.8 (90-112 KM)
  • 2.0 (115 KM)
  • 2.2 (136 KM)
  • 2.2 5-cylindrowy (136-147 KM)

Ciekawe wersje specjalne

Audi Coupé GT (1981-1987)
Jedną z najbardziej pożądanych wersji pierwszej generacji było Audi Coupé GT. Była to sportowa odmiana wyposażona w 5-cylindrowe silniki o pojemnościach 2.0 i 2.2 litra. Wyróżniała się bardziej agresywną stylistyką, lepszym zawieszeniem i sportowym wnętrzem.

Audi Coupé quattro (1985-1988)
W 1985 roku wprowadzono wersję quattro, wyposażoną w stały napęd na cztery koła oraz silnik 2.2 o mocy 136 KM, a później 147 KM. Model ten był prekursorem legendarnego Audi S2.

Modernizacje i zmiany

W 1984 roku model przeszedł lifting, w wyniku którego zmieniono pas przedni (dodano prostokątne reflektory w miejsce okrągłych), zaktualizowano wnętrze oraz poprawiono układ zawieszenia.

Audi Coupé B3/B4 (1988-1996)

Druga generacja Coupé bazowała początkowo na platformie Audi 80 B3, a później Audi 80 B4. Samochód był bardziej nowoczesny, aerodynamiczny i lepiej wykonany niż jego poprzednik. Dzięki solidnej konstrukcji i ocynkowanej karoserii Audi Coupé B3/B4 stało się jednym z najbardziej trwałych modeli lat 90.

Główne wersje silnikowe:

  • 1.8 (90 KM)
  • 2.0 (113-140 KM)
  • 2.3 5-cylindrowy (133-136 KM)
  • 2.6 V6 (150 KM)
  • 2.8 V6 (174 KM)
  • 2.2 Turbo (220 KM w S2)

Wyróżniające sie wersje specjalne

Audi Coupé quattro 20V (1990–1991)
Audi oferowało wersję z napędem quattro i 20-zaworowym silnikiem 2.3, który rozwijał moc 170 KM. Model ten stanowił pomost pomiędzy standardowymi wersjami a pełnoprawnym sportowym Audi S2.

Audi S2 Coupé (1990–1995)
Najbardziej pożądana wersja Audi Coupé B3/B4 – model Audi S2 – była bezpośrednim następcą Audi Quattro. Wyposażony w legendarny silnik 2.2 Turbo R5, generował 220 KM (później 230 KM). Sprint do 100 km/h zajmował około 5,9 sekundy, co czyniło go jednym z najszybszych modeli swojej epoki.

Modernizacje i zmiany

W 1991 roku Audi zaktualizowało Coupé do wersji B4, co wiązało się z drobnymi zmianami stylistycznymi, zastosowaniem nowego zawieszenia oraz wprowadzeniem bardziej luksusowych wykończeń wnętrza. W tej generacji pojawiły się również silniki V6, które zapewniały płynną i bardziej kulturalną pracę w porównaniu do 5-cylindrowych jednostek.

Zakończenie produkcji Audi Coupe

Audi Coupé zakończyło swoją produkcję w 1996 roku, gdy rynek zaczął preferować bardziej praktyczne i nowoczesne konstrukcje. Następcą Coupé stało się Audi TT, które wprowadziło nowoczesny, bardziej kompaktowy styl.

Mimo zakończenia produkcji, Audi Coupé pozostaje jednym z najbardziej rozpoznawalnych modeli marki z lat 80. i 90. Szczególnie wersje Audi Quattro i Audi S2 cieszą się dużym uznaniem wśród kolekcjonerów i entuzjastów samochodów sportowych.

wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata