Najmniejszy, typowo miejski minivan Audi oznaczono symbolem A2. Po raz pierwszy zaprezentowano go jako concept car we Frankfurcie w 1997 roku. Z chwilą wprowadzenia na rynek w 1999 roku był niewątpliwie najnowocześniejszą konstrukcją w tej klasie pojazdów. Stało się tak głównie dzięki aluminiowemu nadwoziu wykonanemu w technologii Space Frame. Produkowano go do 2005 roku, bez większych sukcesów sprzedażowych, co prawdopodobnie spowodowane było dość wysoką ceną, jak na tę klasę pojazdów.
Zastosowano w nim szereg nowinek technicznych i udogodnień, takich jak wspomniana wcześniej technologia Space Frame, redukcja wagi, a co za tym idzie zmniejszenie zużycia paliwa przy jednoczesnym zachowaniu komfortu jazdy (średnie zużycie paliwa wynosi poniżej 3 l/100 km w wersji 3L z silnikiem diesla), czy kształt nadwozia, zoptymalizowany tak, aby stawiał jak najmniejszy opór prądowi powietrza. Do minusów auta można zaliczyć związane z tym jego niezbyt harmonijne proporcje.
Ze względu na niezbyt optymistyczne wyniki sprzedaży w 2003 Audi zdecydowało się wprowadzić na rynek model specjalny "colour.storm", o jaskrawych barwach nadwozia i czarnym dachu, elementach na błotnikach, drzwiach i zderzakach – ten model jednak także nie sprzedawał się najlepiej.
Audi A2 jest uważane za stosunkowo bezawaryjny samochód, przez kilka klat utrzymywało pierwsze miejsce w tej kategorii, w swojej klasie w statystykach ADAC i TŰV.