MotoNews.pl

Jak będą wyglądać ulice w przyszłości?

Jak będą wyglądać ulice w przyszłości?01.12.2011
W przyszłości ulice będą się komunikowały ze wszystkimi uczestnikami ruchu - taką tezę postawiło biuro architektoniczne Bjarke Ingels Group (BIG) w swojej wizji mobilności. Co ta idee architektów oznacza, mogą przekonać się ...

...odwiedzający targi Design Miami. We współpracy z Audi BIG stworzyło interaktywną diodową instalację „Urban Future”. W centrum tego futurystycznego modelu znajduje się Audi A2 concept, które komunikuje się z ulicą i innymi uczestnikami ruchu.

Pieszy spaceruje swobodnie środkiem wielopasmowej ulicy. Nawet gdy z przeciwka nadjeżdża samochód, nie zmienia kierunku ruchu. Samochód jedzie szybko i zbliża się nieuchronnie do pieszego. Nagle skręca i omija go. Ruch funkcjonuje bez sygnalizacji świetlnej, bez ludzi za kierownicą i bez oddzielenia powierzchni dla pieszych i pojazdów. Jest to możliwe dzięki cyfrowej powłoce na drodze, która komunikuje się ze wszystkimi uczestnikami ruchu.

Pomysł ten pochodzi z koncepcji opracowanej w 2010 roku przez duńskie biuro architektoniczne BIG na konkurs Audi Urban Future Award. Nawet jeżeli wciąż jest to wizja Bjarke Ingels, założyciel i partner BIG, ma dokładne wyobrażenie miasta przyszłości: Gdy wyobrażam sobie jak będzie wyglądało miasto za 25 lat, widzę ulicę, która kilka razy w ciągu dnia może się zmienić – ze strefy dla pieszych w autostradę, z placu w łąkę. Ta teza ulicy bez granic jest prezentowana na targach Design Miami w postaci interaktywnej diodowej instalacji „Urban Future”.

Jak będą wyglądać ulice w przyszłości? 1 Według Petera Schwarzenbauera, Członka Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu, instalacja pozwala zwiedzającym targi poczuć wizję przyszłości: Instalacja ta stanowi odpowiedź na jedno z najciekawszych pytań konkursu Audi Urban Future Award: pozwala poczuć jak sieć komunikacji będzie wyglądała w metropoliach przyszłości, jakie będą możliwości inteligentnego wykorzystania przestrzeni miejskiej.

„Urban Future” przypomina optycznie fragment drogi, ma jednak dużo większe możliwości. Cyfrowo zaprogramowana powierzchnia diodowa rejestruje ruch, koordynuje różnych uczestników ruchu i dopasowuje się do ich potrzeb. Kamery 3D rejestrują ruch na stoisku targowym i zapisują na diodowej powierzchni. Zwiedzający może „na żywo” doświadczyć komunikacji między samochodami, pieszymi i ulicą.

W Centrum instalacji znajduje się Audi A2 concept. BIG zdecydowało się wybrać ten samochód z ważnego powodu: Auto może komunikować się ze swoim otoczeniem - dla Ingelsa jest to konieczność w przyszłości mobilności.

Styliści Audi zastosowali w Audi A2 concept dynamic light w postaci świetlnego pasa. Po włączeniu kierunkowskazu pulsuje odpowiednia strona pasa, podczas hamowania czerwony impuls świetlny przebiega wzdłuż boków nadwozia ostrzegając pozostałych uczestników ruchu. Model studyjny z czysto elektrycznym napędem pozwala spojrzeć w przyszłość aglomeracji miejskich. Audi A2 concept zostało zaprezentowane na tegorocznym salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie, w USA można je zobaczyć po raz pierwszy.

Źródło: Audi
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata