Audi 200 było produkowane równolegle z Audi 100 i w zasadzie było to to samo auto, jednak z lepszym wyposażeniem i mocniejszymi silnikami. W wyglądzie zewnętrznym oba modele dzieliły drobne różnice, takie jak: kształt reflektorów i tylnych świateł, czy wygląd zderzaków.
Pierwsze Audi 200 pojawiło się w 1979 roku i był dostępny z silnikiem turbo o mocy 170 PS, jakiego nie można było zobaczyć w Audi 100. W 1983 roku pojawiła się druga generacja "dwusetki", oparta o Audi 100 typ 44.
Należała do najszybszych limuzyn tamtych czasów, rozwijając maksymalną prędkość 230 km/h ( z topowym silnikiem turbo 242 km/h) i przyspieszając od 0 do 100 km/h w 8,1 sekundy. Po raz pierwszy Audi 200 dostępne było także z napędem 4x4. Produkcję tego modelu zakończono w 1992 roku.