Wychodząc naprzeciw coraz bardziej wymagającemu rynkowi samochodowemu niemiecka firma Audi rozpoczęła w 1999 roku produkcję pojazdu typu SUV, który nosi nazwę Allroad. Wysoki prześwit, masywna sylwetka i napęd na obie osie dają przedsmak auta terenowego i odróżniają je od innych. Druga "twarz" Audi to doskonale wykończone, komfortowe wnętrze i bardzo bogate wyposażenie, zapewniające komfort podróżowania charakterystyczny dla wysokiej klasy limuzyny. Krótko mówiąc, samochód stanowi świetny wybór dla osób pragnących od czasu do czasu zjechać z dróg utwardzonym, które jednak nie mają zamiaru rezygnować z luksusu.
Allroad wykorzystuje płytę podłogową drugiej generacji A6 Avant, jednak wyposażono je w nowocześniejsze pneumatyczne zawieszenie, większe koła i niepolakierowane zderzaki. W 2006 roku Audi wypuściło na rynek nową wersję Allroada z napędem na cztery koła quattro i adaptacyjnym zawieszeniem pneumatycznym AAS, które można podnieść o 6 cm, co zapewnia prześwit pomiędzy podwoziem a nawierzchnią drogi o wysokości 18,5 cm. Nowa wersja ma także masywniejsze zderzaki i progi w porównaniu z poprzednikiem.