Wygląd zewnętrzny Audi allroad quattro concept jednoznacznie sygnalizuje jego wszechstronność. Wyraśnie widać tu połączenie elegancji i sportowego charakteru modeli Avant oraz cech auta terenowego, które równie dobrze czuje się na autostradach, jak i na zaśnieżonych, górskich drogach.
To, co obiecuje stylistyka tego samochodu o długości 4,93 metra i szerokości 1,89 metra, realizują zastosowane w nim rozwiązania techniczne. Naturalnie Audi tego kalibru wyposażono w mocny silnik, stały napęd na wszystkie koła quattro i zawieszenie, zapewniające zarówno doskonały komfort przy dużych szybkościach, jak i dynamikę przy pokonywaniu wzniesień i bezdroży.
Pod pokrywą silnika znajduje się nowa jednostka napędowa: czterolitrowy silnik V8 TDI z wtryskiem Common Rail i piezoelektrycznymi wtryskiwaczami jest najmocniejszym i najnowocześniejszym ośmiocylindrowym silnikiem wysokoprężnym na świecie. Wartości 210 kW (286 KM) i 650 Nm zapewniają osiągi, których nie powstydziłby się wyczynowy samochód sportowy: z 6-stopniową przekładnią automatyczną allroad quattro concept przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 6,4 sekundy; prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Jednocześnie silnik allroad quattro concept z filtrem cząsteczek stałych, jako pierwszy ośmiocylindrowy silnik TDI spełnia surowe wymagania normy emisji spalin EU4.
Stały napęd na wszystkie koła quattro z międzyosiowym mechanizmem różnicowym Torsen przenosi moc na cztery koła - onroad i offroad. Pozwala to na uzyskanie znakomitej trakcji i prowadzenia bocznego, co z kolei jest warunkiem maksymalnej dynamiki jazdy i bezpieczeństwa. Od czasu, gdy przed 25-laty pierwsze Audi quattro z napędem na wszystkie koła opuściło hale produkcyjne, napęd ten na dobre zadomowił się na rynku - wyposażono w niego 1,8 miliona seryjnie produkowanych samochodów Audi - i pozwolił na osiągnięcie licznych zwycięstw na torach wyścigowych.
Zawieszenie w Audi allroad concept posiada wszystkie właściwości, potrzebne do jazdy po drogach i bezdrożach. Adaptive air suspension - połączenie zawieszenia pneumatycznego i elektronicznie regulowanego systemu tłumienia drgań, stanowi doskonałą syntezę wyjątkowo sportowych właściwości kierowania oraz najwyższego komfortu resorowania. Zmienny prześwit od 160 do 210 milimetrów, pozwala na pokonywanie trudnych przeszkód terenowych.
Nowoczesna technologia decyduje nie tylko o dynamicznych możliwościach Audi allroad quattro concept. We wnętrzu zastosowano wiele nowoczesnych, zaprezentowanych po raz pierwszy, systemów wspierających kierowcę, które w najbliższych latach znajdą się także w produkowanych seryjnie autach.
Absolutną nowością światową jest Audi road vision, czyli układ czujników optycznych, rozpoznających stan i rodzaj nawierzchni. Rozwiązanie to stanowi milowy skok w dziedzinie bezpieczeństwa jazdy. System Audi road vision nie tylko informuje kierowcę o ewentualnych niebezpieczeństwach na drodze, jak na przykład żwir lub gołoledś, lecz również dostarcza elektronicznemu programowi stabilizacji toru jazdy ESP oraz układowi regulacji odstępu adaptive cruise control ważnych dodatkowych parametrów, pozwalających im na podjęcie odpowiednich kroków zapobiegawczych.
W modelu studyjnym zaprezentowano również Audi lane assist - układ sygnalizujący kierowcy poprzez wibrację kierownicy, iż samochód opuścił obrany tor jazdy. Audi side assist obserwuje przy użyciu czujników radarowych obszar za pojazdem i obok niego. W przypadku zauważenia zbliżających się lub znajdujących się w martwym polu widzenia pojazdów, informuje o tym kierowcę za pomocą lampki ostrzegawczej przy lusterku zewnętrznym z odpowiedniej strony.