W oficjalnym komunikacie prasowym Audi potwierdziło, że od 2009 roku w należącej do VW fabryce w Brukseli produkowane będzie najmniejsze Audi, które otrzyma oznaczenie A1. Plany zakładają produkcję 84 tysięcy aut rocznie. Znaczną liczbę tych samochodów stanowić będzie model A1.
Najmniejsze Audi będzie następcą awangardowego modelu A2, którego całkowicie aluminiowa konstrukcja nadwozia, a przez to zbyt wysoka cena przesądziły o porażce rynkowej. Głównym rywalem Audi A1 będzie MINI Cooper i czekająca na premierę Alfa Junior. Aby zminimalizować koszty produkcji małe Audi powstanie na płycie podłogowej obecnego VW Polo, Skody Fabia i Seata Ibiza, a aluminium zastąpi stal.
Jest za wcześnie by mówić o gamie jednostek napędowych, ale najprawdopodobniej pod krótką maską znajdziemy silniki benzynowe: 1,4 TSI 122/140 KM, 1,8 TFSI 170 KM (w sportowej wersji S1) i diesel 2,0 TDI 140/170 KM. W planach jest także najszybsza wersja RS1 z 200-konnym silnikiem 2,0 TFSI.