MotoNews.pl

Audi zmierza w kierunku elektrycznego sportu motorowego

Audi zmierza w kierunku elektrycznego sportu motorowego04.10.2017
Pod koniec września Audi zaprezentowało pierwszy w historii marki całkowicie elektryczny bolid wyścigowy. Audi e-tron FE04 będzie na torach wyścigowych odzwierciedleniem procesu transformacji koncernu ...

Pod koniec września Audi zaprezentowało pierwszy w historii marki całkowicie elektryczny bolid wyścigowy. Audi e-tron FE04 będzie na torach wyścigowych odzwierciedleniem procesu transformacji koncernu od klasycznego producenta samochodów, do myślącego przyszłościowo dostawcy usług mobilności.

„Po prawie 40 latach uwieńczonej sukcesami aktywności w najbardziej prestiżowych dyscyplinach sportów motorowych, Audi zostało pierwszym niemieckim producentem motoryzacyjnym biorącym udział w serii wyścigów Formuły E. To doskonałe pole do testowania i udoskonalania nowoczesnych rozwiązań technicznych, z myślą o ich przyszłym wykorzystaniu w produkcji seryjnej” – podkreślił Peter Mertens, członek zarządu Audi AG odpowiedzialny za rozwój techniczny.
„Mając za sobą tak świetne przykłady jak napęd quattro, TFSI, TDI, napęd hybrydowy i wiele innych innowacji, ten jednomiejscowy bolid wyścigowy jest zapowiedzią naszej ofensywy produktowej w zakresie mobilności elektrycznej, która ruszy na dobre w roku 2018, wraz z wejściem na rynek modelu Audi e-tron.”
Podczas Wystawy Motoryzacyjnej we Frankfurcie IAA 2017, koncern z Ingolstadt zapowiedział wejście na rynek ponad 20 zelektryfikowanych modeli Audi – w tym hybryd typu plug-in oraz samochodów w pełni elektrycznych – jeszcze przed rokiem 2025.

W serii wyścigów Formuła E, zespoły i producenci mają prawo samodzielnie konstruować i rozwijać napędy złożone z jednostki napędowej, skrzyni biegów, części zawieszenia i odpowiedniego oprogramowania. Sercem Audi e-tron FE04 jest właśnie układ złożony z silnika i skrzyni biegów. Inżynierowie Audi skoncentrowali się przede wszystkim na takim zaprojektowaniu układu motor-generator, by uzyskać jak najwyższą wydajność. W sezonie 2017/2018, team Audi Sport ABT Schaeffler używać będzie wysokowydajnej skrzyni z tylko jednym przełożeniem.

Audi e-tron FE04

„Wraz z naszym partnerem technologicznym, firmą Schaeffler, opracowaliśmy zupełnie nowy typ napędu” – powiedział Dieter Gass, szef Audi Motorsport. „To widać już na pierwszy rzut oka – wystarczy spojrzeć na jego nową karbonową pokrywę. Samochód również brzmi inaczej, ponieważ ciągle dążymy do odkrywania nowych dróg w technice.”

Progresywny i nowoczesny wygląd, z bielą, czernią i metalicznym zielonym jako kolorami podstawowymi, już od pierwszego spojrzenia wyróżnia Audi e-tron FE04. Kolory nawiązują do barw bolidu, w którym Lucas di Grassi w lipcu tego roku zdobył mistrzowski tytuł w Formule E. W nowym sezonie, po raz pierwszy w swej karierze i na dodatek jako obrońca tytułu, ten 33-letni Brazylijczyk wystartuje w bolidzie z numerem „1”. W Neuburgu, podczas uroczystej premiery pojazdu, mistrz nie przepuścił okazji do przejażdżki i bezszelestnie wprowadził bolid na scenę.

Kolegą Lucasa di Grassi w zespole będzie młody zawodnik Daniel Abt. 24-latek z niemieckiego Allgäu podpisał właśnie kontrakt i został fabrycznym kierowcą Audi. Abt poprowadzi bolid z numerem „66” z dodatkowym malowaniem w kolorze czerwonym wprowadzonym po to, by widzowie mogli łatwo rozróżnić dwa samochody spod znaku czterech pierścieni.

Już od pierwszego dnia współpracy, Lucas di Grassi i Daniel Abt stanowią mocne duo startujące w wyścigach Formuły E. Wzięli razem udział w 33 wyścigach, 24 razy stając na podium, 6 razy zwyciężając i 4 razy zdobywając pole position. Już niedługo, również wspólnie, zaczną kolejny sezon tej serii wyścigów.

Nowym szefem teamu, a co za tym idzie również twarzą Audi Sport ABT Schaeffler w Formule E został Allan McNish, towarzyszący i wspierający cały zespół na torach wyścigowych już podczas trzeciego sezonu. Teraz, ten były zawodnik Formuły 1, długoletni kierowca fabryczny Audi i trzykrotny zwycięzca z Le Mans, będzie już oficjalnie przewodził i reprezentował team.

Audi e-tron FE04 zadebiutuje na torze podczas wyścigu inaugurującego sezon 2017/2018 Formuły E, 2 grudnia br. w Hongkongu. Jednak ten nowy elektryczny bolid wyścigowy będzie można obejrzeć w akcji już w najbliższych dniach. W piątek i w sobotę, 30 września i 1 października, Daniel Abt zaprezentuje go podczas E-Mobilty Play Days na Red Bull Ring w Austrii. Następnie, od wtorku 3 października, do czwartku 5 października, na torze w hiszpańskiej Valencii odbędą się oficjalne testy Formuły E przed rozpoczęciem sezonu, w których wezmą udział obaj zawodnicy Audi.

Źródło: Audi
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata