Wzorowany wizualnie na legendarnym Audi Sport quattro S1, zawiera kluczowe elementy elektrycznych układów napędowych Audi zarówno tych produkowanych seryjnie, jak i tych budowanych z myślą o sportach motorowych.
Niespełna osiem miesięcy od rozpoczęcia prac nad tym projektem, Audi S1 Hoonitron musiało być gotowe do pierwszych jazd testowych i kręcenia filmu z Kenem Blockiem i jego teamem. To było ambitne wyzwanie dla zespołu Audi Sport w Neckarsulm i działu Audi Design. Rezultat jest więcej niż imponujący: od premiery filmu Electrikhana trzy tygodnie temu, drift Kena Blocka za kierownicą S1 Hoonitron przez ulice, kasyna i parkingi Las Vegas, obejrzały miliony internautów.
To sportowy samochód, jakiego nie było nigdy wcześniej. A w cyfrach i faktach przedstawia się następująco:
Świetnie zbalansowany – rozkład masy i wymiary
- Rozkład masy między przednią i tylną osią jest niemal równy i wynosi 52:48.
- Rozstaw osi wynosi niecałe 2,4 metra - znacznie mniej niż np. 2563 milimetry w Audi A1 Sportback, najmniejszym z modeli Audi. Zwiększa to zwinność podczas pokonywania zakrętów, a krótki rozstaw osi sprzyja powstawaniu tzw. momentów yaw, czyli obracaniu się pojazdu wokół osi pionowej, co jest bardzo pożądane w widowiskowych ewolucjach Electrikhana.
- Zawieszenie McPhersona na przedniej i tylnej osi oraz ponad 200 milimetrów skoku sprężyny, zostały zaprojektowane z myślą o ekstremalnych wymaganiach, w tym również o skokach.
- Dzięki tej koncepcji, Audi S1 e-tron quattro Hoonitron doskonale nadaje się do driftu i do robienia ewolucji, bez względu na miejsce i rodzaj nawierzchni.
Elektryczne źródło napędu – podwójne źródło radości
- Układ napędu na cztery koła Audi S1 e-tron quattro Hoonitron jest w pełni elektryczny. Zarówno oś przednia, jak i oś tylna, napędzane są każda z osobna przez zespół generator - rozrusznik (MGU) rodem ze sportów motorowych.
- Każdy z tych zespołów, wraz z przekładnią, waży zaledwie 55 kilogramów.
- Cztery wysokonapięciowe akumulatory pochodzące ze standardowego Audi PHEV, każdy o pojemności 14,4 kWh, czyli łącznie 57,6 kWh, zasilają układ napędowy i pracują pod napięciem 800 V.
Sportowiec – mnóstwo momentu napędowego i mocy
- Elektryczny rozkład mocy pomiędzy przednią i tylną osią jest w pełni zmienny i elastyczny. Można go idealnie dopasować do życzeń kierowcy i precyzyjnie wpłynąć na zachowanie samosterowności pojazdu.
- Każda jednostka MGU rozwija 250 kW mocy i 320 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu, łączna moc pojazdu wynosi 500 kW i 640 Nm momentu obrotowego.
- Ponieważ silniki elektryczne osiągają maksymalne prędkości obrotowe rzędu 28000 obr/min, zespół inżynierów, specjalnie do driftu zdefiniował przełożenie na około 12:1. Uwzględniając straty, daje to około 3000 Nm momentu obrotowego na każdej osi, czyli 6000 Nm łącznie.
- Dzięki tym ekstremalnym wartościom momentu obrotowego, drift Kena Blocka jest tak widowiskowy, a prędkość obrotowa kół przekracza 200 km/h.
- W długiej historii sportów motorowych Audi, takie połączenie powyższych cech i specjalnego przeznaczenia Audi S1 e-tron quattro Hoonitron, jest czymś absolutnie wyjątkowym.